זה הלך קשה, בדיוק כמו כל העונה של לוס אנג'לס לייקרס, אבל בסופו של דבר האלופה העפילה הלילה (בין רביעי לחמישי) לפלייאוף אחרי ניצחון 100:103 על גולדן סטייט ווריורס בפליי-אין.
גיבור הניצחון, איך לא, היה לברון ג'יימס, שקלע שלשה מכרעת ממרחק עצום, 58.2 שניות לסיום, שהעניקה ללייקרס את המקום השביעי במערב ומפגש מול פיניקס בסיבוב הראשון בפלייאוף. דרך אגב, על פי סוכנויות ההימורים, ל.א פייבוריטית בסדרה. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבוצה שמדורגת במקום השביעי פייבוריטית על קבוצה שסיימה שנייה.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ודייויס חוגגים
(צילום: AP)
עוד לפני המהלך האדיר של לברון הוא ספג אצבע לעין מדריימונד גרין בדרך להטבעה. השופטים שרקו לעבירה רגילה אחרי מבט במוניטור, אבל היה ניתן להבחין שהקינג סובל. "אחרי שדריימונד הכניס לי אצבע לעין, ראיתי בשיא הרצינות את הטבעת שלוש פעמים, אז פשוט ניסיתי לכוון לטבעת האמצעית. לשמחתי הצלחתי לקלוע בעזרת אלוהים", אמר לברון.
האמריקאים אוהבים סטטיסטיקה וציוני דרך, אז שימו לב לזה: קליעת הקלאץ' של ג'יימס הייתה הרחוקה ביותר בקריירה שלו עם פחות משלוש דקות לשחק. "הוא הוכיח מדוע הוא השחקן הטוב בעולם. אפשר להוסיף את הקליעה הזאת לרשימת המהלכים הגדולים וההישגים שלו", החמיא לו מאמנו פרנק ווגל. "לברון קלע בצורה מדהימה בסיום. שיחקנו מולו כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות, ואנחנו יודעים למה הוא מסוגל. הוא לקח פיקוד ברגעי ההכרעה", הוסיף סטיב קר.
2 צפייה בגלריה
שלשת הניצחון של לברון
שלשת הניצחון של לברון
שלשת הניצחון של לברון
(צילום: AFP)
"אני פשוט אוהב את המאמץ של החבר'ה שלנו לאורך כל המשחק. דריימונד היה מדהים בהגנה על דייויס, ואני חושב שוויגינס עשה עבודה טובה על לברון. אני לא יכול להיות יותר גאה בקבוצה שלי על כל הדברים שהתגברנו עליהם בחודשיים האחרונים", הוסיף קר על שחקניו.
מי שיכול להיות מאוכזב מאוד הוא סטף קרי, שנתן הצגה אדירה עם 37 נקודות, אבל לא הצליח לקבל מבט חופשי לזריקה במהלך האחרון בזכות הגנה נהדרת של הלייקרס עליו. לגולדן סטייט עוד היה סיכוי להשוות, אבל קנט בייזמור איבד כדור בהוצאת חוץ אחרי פסק זמן. הווריורס עדיין יכולים להעפיל לפלייאוף מהמקום השמיני ולפגוש את יוטה במידה שינצחו את ממפיס במשחק האחרון בפלי-אין.