אחרי שני הפסדים רצופים, וושינגטון חזרה הלילה (בין שני לשלישי) לנצח עם 101:105 דרמטי בחוץ על שיקגו ושיפרה מעט את מאזנה השלילי (15:6). הייתה זו מיני-נקמה על הבולס (14:9), שגברו על הוויזארדס פעמיים ברציפות בתחילת העונה.
הסיפור המרכזי עבור דני אבדיה, לפחות מבחינה אישית: לראשונה העונה ואחרי 16 משחקים הפורוורד הישראלי לא פתח בחמישייה. הלילה הועדף על פניו הלטבי דאוויס ברטאנס, שוושינגטון פתחה את הארנק בקיץ כדי להשאיר אותו במועדון.
5 צפייה בגלריה
אבדיה מול פליסיו
אבדיה מול פליסיו
אבדיה ופליסיו מחפשים את הכדור
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
ביל מטביע
ביל מטביע
35 נקודות - וניצחון דרמטי. ביל מטביע את שיקגו
(צילום: AP)
התקשורת בוושינגטון לא מבינה את ההחלטה של ברוקס לא לפתוח עם אבדיה
למרות זאת, אבדיה זכה ממאמנו ל-28 דקות על הפרקט (הרבה יותר מ-15 הדקות שקיבל רק שלשום בתבוסה לשארלוט). הרוקי הישראלי אמנם לא היה חד בהתקפה (ארבע נקודות - 2 מ-9 מהשדה, 0 מ-5 מהשלוש ו-0 מ-2 מהקו), אבל היה נהדר בהגנה והוסיף גם 10 ריבאונדים ו-3 חטיפות (לצד אסיסט בודד). בנוסף, סיים עם המדד פלוס-מינוס הגבוה בקבוצתו (15+). משמע: השחקן שוושינגטון השיגה את היתרון הכי גדול כשהיה על המגרש.
אבדיה נכנס למשחק אחרי כמעט שמונה דקות ברבע הראשון ובפיגור 19:17 והיה מהשחקנים שהובילו את השינוי. הוא קלע סל בריצה הגדולה של הוויזארדס ברבע השני שנחתמה בדאנק של בראדלי ביל, שקבע יתרון דו-ספרתי (34:44), פער שנשמר גם בהפסקה (48:58).
5 צפייה בגלריה
ברטאנס ואבדיה משיקיפים על ולנטיין
ברטאנס ואבדיה משיקיפים על ולנטיין
ברטאנס ואבדיה משיקיפים על ולנטיין
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
לן מעיף את גפורד
לן מעיף את גפורד
זוז מהדרך. לן מעיף את גפורד
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
סטורנסקי מול אבדיה
סטורנסקי מול אבדיה
סטורנסקי מול אבדיה
(צילום: EPA)
אבדיה החטיא שלשה עם הבאזר לסיום הרבע השלישי (78:83 לוושינגטון) והבולס כפו סיום צמוד ברבע האחרון. יתרון 91:99 צומק מהר מאוד ל-99:97 וזאק לאבין, הכוכב הגדול של שיקגו, החמיץ הזדמנות להשוות את התוצאה. ביל, בעוד ערב התקפי אדיר, יחד עם אלכס לן, סידרו לוושינגטון פלוס חמש (97:102), לאבין מזער נזקים עם שתי נקודות עונשין וקובי ווייט צימק ל-102:101, 29.2 שניות לבאזר.
ביל נשלח לקו, קלע רק פעם אחת ו-9 שניות לסיום, שיקגו יצאה להתקפה אחרונה. הכדור, איך לא, הלך ללאבין, שעקף כבר את ביל והחטיא ליי-אפ פשוט, כשהכדור הסתובב על הטבעת ויצא החוצה. ביל לקח את הריבאונד, נעצר בעבירה וסגר עניין מהעבר השני. כוכב וושינגטון סיים עם 35 נקודות (10 מ-24 מהשדה), 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. רוי האצ'ימורה הוסיף 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, לן קלע 13 וברטאנס 12. ראסל ווסטברוק לא נכלל כלל בסגל (קיבל מנוחה). לאבין הפציץ 35 מהצד השני, תדאוס יאנג עזר לו עם 14 מהספסל.