25 אחוזים מהשדה, זו השורה הזועקת מתוך דף הסטטיסטיקה של בוסטון בסיום הרבע הראשון במשחק מול מיאמי הלילה (בין חמישי לשישי), שהיה עבור הסלטיקס בגדר להיות או לחדול עם פיגור 3:1 בסדרה. הסלטיקס נראו אבודים, חסרי תקווה ונטולי ריכוז - למשל מסירה של קמבה ווקר לעוזר המאמן בסיום מהלך התקפי פשוט - ופיגרו כבר ב-12 נקודות.
אבל הם התעוררו, העלו הילוך בעיקר בכל מה שנוגע לאינטנסיביות ולמלחמה על הכדורים החוזרים (38:50), והשיגו ניצחון 108:121 שנותן להם להמשיך לחלום על גמר NBA לפחות עד המשחק השישי בלילה שבין ראשון לשני.
3 צפייה בגלריה
אדבאיו שומר על ווקר
אדבאיו שומר על ווקר
אדבאיו ובאטלר. "המשחק הזה עליי"
(צילום: EPA)
בצד המפסיד, מי שהפתיע בהצהרה קיצונית אחרי המשחק כשלקח אחריות על ההפסד היה באם אדבאיו, שאמר במסיבת העיתונאים: "בשורה התחתונה, "שיחקתי כמו ח*א. המשחק הזה עליי, החטאתי יותר מדי זריקות שהייתי צריך לקלוע". האמירה הזו נכונה לגבי ההיט באופן כללי, עם 7 מ-36 מזעזע מחוץ לקשת במשחק. גם על ההגנה ברבע השלישי יצטרכו לדבר שם, עם ספיגה של 41 נקודות במהלכו (41:25).
אצל המנצחת התחושות היו אחרות לגמרי מטבע הדברים. "ידענו בסיום המחצית הראשונה שאנחנו משחקים עם הרבה אנרגיה, אבל שזה מפוזר לגמרי", אמר ג'יילן בראון, שקלע 28 נקודות, שני בקבוצתו רק לג'ייסון טייטום שסיים עם 31. "ידענו שאנחנו חייבים לדייק את עצמנו. היינו עם הגישה הנכונה מתחילת המשחק, אבל רק אחרי שנרגענו במקביל לשמירה על האינטנסיביות, דברים הסתדרו בשבילנו".
3 צפייה בגלריה
קמבה ווקר
קמבה ווקר
ווקר. "קיבלנו כוח אחד מהשני"
(צילום: AP)
מי שעדיין לא מצא את עצמו בבועה בינתיים הוא ווקר, שהגיע אליה עם כאבי ברכיים ומאז תחילת הפלייאוף התקשה מול הגנות שהתמקדו בו. גם הפעם הוא קלע רק 15, אבל הגיע לרבע השלישי בו היה נחוץ כל כך עם כמה סלים ואסיסטים חשובים (שבעה בסך הכל במשחק). "היינו אגרסיביים, וקיבלנו כוח אחד מהאנרגיה של השני", הוא אמר בסיום. "זה מי שאנחנו, עודדנו אחד את השני ונהנינו מהמשחק".
במהלך אחת ההתכנסויות של הקבוצה במחצית השנייה, המאמן בראד סטיבנס צעק לשחקניו שהוא סוף סוף רואה מהם "כדורסל של הסלטיקס". דניאל תיס, עוד אחד מהמצטיינים (15 נק' ו-13 ריב') אמר על דברי המאמן שלו: "הוא פשוט צדק לגמרי, כל הסדרה הזו לא שיחקנו כמו שרצינו, לא שיחקנו את ההגנה שלנו, אבל עשינו את ההתאמות וראו ברבע השלישי שכולם נהנים".
3 צפייה בגלריה
סטיבנס וטייטום
סטיבנס וטייטום
סטיבנס וטייטום
(צילום: EPA)