האם האלופה לא תהיה כלל העונה בפלייאוף? לוס אנג'לס לייקרס ספגה הלילה (בין שישי לשבת) הפסד שמיני מעשרת משחקיה האחרונים - 106:101 בפורטלנד ששלח אותה למקום השביעי במערב - המוליך לטורניר הפליי-אין.
כשנותרו חמישה משחקים לסיום העונה הסדירה, הלייקרס (30:37) עדיין יכולים לעקוף את פורטלנד השישית (29:38) ודאלאס החמישית (28:39), אבל לשם כך הם יצטרכו לנצח - וזה משהו שהם מתקשים לעשות בחודש האחרון וללא לברון ג'יימס הפצוע.
4 צפייה בגלריה
דייויס וקוזמה
דייויס וקוזמה
שמונה הפסדים מעשרת המשחקים האחרונים. דייויס וקוזמה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מקולום חוגג, מת'יוז מבין שזה לא היום של הלייקרס
מקולום חוגג, מת'יוז מבין שזה לא היום של הלייקרס
מקולום חוגג, מת'יוז מבין שזה לא היום של הלייקרס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
צוחק מי שצוחק אחרון. קרי מחייך, לברון בסוף זה שניצח
צוחק מי שצוחק אחרון. קרי מחייך, לברון בסוף זה שניצח
ייפגשו בפליי-אין? לברון וקרי
(צילום: AP)
על פניו, לוח המשחקים של הלייקרס יחסית סביר וכולל שלושה משחקי בית רצופים ומפגש מול קבוצות חלשות יחסית כמו יוסטון וניו אורלינס. השאלה הגדולה איך תיראה הקבוצה והאם בסופו של דבר תצטרך לשחק בפליי-אין. אם וכאשר המצב יישאר כמו שהוא כעת, החבורה של פרנק ווגל תפגוש את גולדן סטייט וסטף קרי, שכבר ניצחו העונה פעמיים את הלייקרס.
"אני לא פוחד מטורניר הפליי-אין", הבהיר ווגל. "אני מרגיש שאנחנו יכולים לנצח כל אחת בליגה, אבל המטרה שלנו היא כמובן לסיים בשישייה הראשונה. אתם יודעים, בסופו של דבר הרבה דברים יכולים לקרות בסדרה של משחק אחד".
4 צפייה בגלריה
פרנק ווגל
פרנק ווגל
דווקא אופטימי. ווגל
(צילום: AP)
הלייקרס יתמודדו מול גולדן סטייט בפליי-אין?
לפחות ווגל יכול להתעודד מהיכולת של אנתוני דייויס, שלמרות ההפסד סיפק הלילה משחק נהדר שכלל 36 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. "הוא היה נהדר", פירגן לו ווגל והוסיף: "זה באמת סימן מעודד". דייויס, לעומת זאת, לקח קשה את ההפסד: "זה כאב, באמת ערב קשה. ביצענו הרבה טעויות מנטליות".
דייויס נפצע במשחק הקודם מול הקליפרס ובתחילה לא היה ברור אם ישחק. בסיום הוא הודה: "הרגשתי נהדר, כאילו הרגליים חזרו להחזיק את הגוף שלי". גם ווגל חשב כך: "זה המשחק הכי טוב שלו מאז חזר מפציעה".
אייזיאה תומאס חושב שהוא יכול היה לעזור
מה שבטוח, הלייקרס מתגעגעים ללברון ג'יימס. "אנחנו מעריכים דברים על בסיס יומי ומנסים להבין לגבי קצב ההחלמה של הקרסול שלו", אמר ווגל. משמע, גם לא עדיין אין מושג מתי ישוב. אם הוא מחפש חיזוק, הגארד אייזאה תומאס, שנחתך לאחרונה מניו אורלינס, צייץ במהלך ההתמודדות: "הייתי יכול לעזור ללייקרס כרגע". קווין קוק, שזכה באליפות עם אל.איי, ענה לתומאס: "אני מבין אותך, אתה לא היחיד".
פורסם לראשונה: 11:30, 08.05.21