אליפות היא כבר לא תיקח העונה וגם לפלייאוף היא לא תגיע, אבל ביוסטון זכו הלילה (בין שני לשלישי) לקצת נחת לאחר ה-99:117 על טורונטו, שעצר את רצף ההפסדים שלהם על 20. מדובר ב-W הראשון עבור הרוקטס מאז ה-4 בפברואר. מי שהפך לאחת הדמויות הטרגיות במהלך התקופה הקשה של הרוקטס היה המאמן, סטיבן סילאס, שסוף סוף הרשה לעצמו להשתחרר קצת - וגם זכה בסיום לחיבור חם מג'ון וול.
"אני גאה בשחקנים", אמר המאמן בסיום. "זה ממש כיף להיכנס לחדר ההלבשה ולראות אותם שמחים ומרוצים אחרי תקופה ארוכה בה הם נאלצו להתמודד עם כזה תסכול". מאמן הרוקטס הוסיף: "היה רגע קשה בראשון אבל זה מרגיש כאילו עבר שבוע מאז. אספנו את עצמנו ועכשיו השחקנים מרגישים טוב שזה הכי חשוב".
3 צפייה בגלריה
סטיבן סילאס
סטיבן סילאס
סטיבן סילאס. סוף סוף ניצח
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ג'ון וול וסטיבן סילאס
ג'ון וול וסטיבן סילאס
החיבוק עם וול בסיום
(צילום: AP)
המאמן סיפר שהשלשה המשוגעת של דנואל האוס ג'וניור משלושת רבעי מגרש בסיום הרבע השני הייתה מעין סימן עבורו: "חשבתי לעצמי 'אולי הלילה הוא הלילה'. הרגשתי כאילו קרה משהו מיוחד ובמקרה שלנו מדובר בניצחון אחרי כל כך הרבה הפסדים".
סילאס גם דיבר על התמיכה הרחבה שקיבל מהקולגות בעקבות הריאיון הוויראלי שלו אחרי ההפסד לאוקלהומה ביום ראשון: "אני מעריך את זה מאוד ומתכוון להודות לכל אחד באופן אישי". בין המאמנים שניסו לעודד אותו היו ריק קרלייל, דוק ריברס, סטיב קר, לוק וולטון, בראד סטיבנס ואחרים.
הכוכב של יוסטון היה ג'ון וול שסיים עם טריפל דאבל (19 נקודות, 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים) ראשון מאז מרץ 2016. וול סיפר על החיבוק עם מאמנו: "אמרתי לו שאני איתו לא משנה מה והוא אמר לי אותו דבר. אף מאמן לא רוצה להתעסק בכל הבלגן שהוא נאלץ להתעסק בו בשנה הראשונה כמאמן ראשי. אני שמח בשבילו".
כריסטיאן ווד שקלע את כל 19 הנקודות שלו במחצית השנייה סיכם את האירוע בצורה תמציתית: "הגיע הזמן. פשוט הגיע הזמן".