תשכחו מפנרבחצ'ה של תחילת העונה, זו שחטפה תבוסה ב-42 הפרש מברצלונה, זו שהושפלה ב-37 נקודות מול ז'לגיריס – בתקופה האחרונה זו קבוצה אחרת לחלוטין שיכולה גם ללכת עד הסוף העונה.
משהו התחבר בחודש האחרון בפנר, שהערב (שישי) סיפקה חתיכת הצהרת כוונות עם ניצחון יוקרתי 83:89 במוסקבה על צסק"א.
2 צפייה בגלריה
ננדו דה קולו
ננדו דה קולו
ערב ענק שלו. ננדו דה קולו
(צילום: EPA)
זה היה הניצחון השישי ברציפות של הקבוצה הטורקית, שלפני הרצף הזה ניצחה רק פעם אחת בשמונה משחקים – ולא מעט מהקרדיט מגיע לננדו דה קולו, שהזכיר לכולם למה הוא נחשב עד לפני מספר שנים לרכז הטוב באירופה.
הצרפתי סיפק ערב נפלא של 22 נקודות, 9 אסיסטים (מול איבוד אחד) ו-4 חטיפות ב-8 מ-9 מהשדה והיה פשוט בלתי ניתן לעצירה. יאן וסלי נהנה מהיכולת הזו של דה קולו וסיים עם 24 נקודות ו-6 ריבאונדים. ג'ארל אדי תרם 17 נקודות.
2 צפייה בגלריה
איגור קוקושקוב
איגור קוקושקוב
הקבוצה שלו לוהטת. איגור קוקושקוב
(צילום: EPA)
אחרי שלושה רבעים צסק"א דווקא הוליכה, לא מעט הודות לטורניקה שנגליה (18 נקודות) וניקולה מילוטינוב (12 נקודות ו-7 ריבאונדים).
אבל הקבוצה של איגור קוקושקוב ידעה לתת את האקסטרה במאני-טיים, רצה 0:8 והשלימה מהפך, וידעה לשמור על היתרון עד לסיום. אגב, היריבה בשבוע של פנרבחצ'ה היא לא אחרת מאשר מכבי תל אביב שתשחק ביום שלישי בטורקיה.
ברצלונה סיפקה הגנה טובה וגברה 60:72 בחוץ על הכוכב האדום בלגרד. קורי היגינס הוביל את הקלעים אצל המנצחת עם 14 נקודות, ניק קלאתס סיים עם 10 נקודות, 4 ריבאונדים ו-5 אסיסטים.
דרמה גדולה בין ז'לגיריס קובנה ואולימפיאקוס, בסופה ניצחו הליטאים 79:81 מסל בשנייה האחרונה של תומאס ווקאפ. פחות משתי דקות לסיום היוונים הוליכו 72:79 מבטיח, אבל נחנקו לחלוטין. ז'ופרי לוברן (21 נקודות) וארתוראס מילקאניס קבעו שוויון 79:79 וקוסטאס סלוקאס (16 נקודות ו-6 אסיסטים) קיבל את הכדור האחרון בידיו.
אבל משהו קרה והרכז המנוסה איבד את הראש ואת הכדור, ו-ווקאפ רץ עד הסוף לסל ניצחון סופר דרמטי. בזכות הניצחון הזה, ז'לגיריס השוותה את המאזן שלה לזה של יריבתה ועקפה אותה בטבלה בשל המאזן הפנימי בין השתיים.
במשחק נוסף, באסקוניה הפסידה בביתה 84:77 לאלבה ברלין.
פורסם לראשונה: 21:18, 22.01.21