וושינגטון וויזארדס, וזה לא סוד, בכושר נהדר בחודש האחרון. החבורה של סקוט ברוקס אמנם נוצחה שלשום על-ידי בוסטון במשחקה הראשון בפליי-אין, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) מול אינדיאנה היא הרשימה עם 115:142 ענק והייתה לעולה האחרונה לפלייאוף מהמזרח.
הסיפור של וושינגטון די מטורף. בתחילת אפריל היא עוד עמדה על מאזן 32:17. לפי מדד סטטיסטי של ESPN, בזמן ההוא, הסיכוי שלה לעלות לפלייאוף היה, תקשיבו טוב, 0.6 אחוז. והנה, פיניש מצוין של 17 ניצחונות לעומת שישה הפסדים סידר לה את המקום השמיני בסיום העונה הסדירה וכעת גם את הכרטיס לפלייאוף, שם תפגוש את פילדלפיה. אגב, הוויזארדס הם הקבוצה השישית בסך הכל בתולדות ה-NBA שמגיעה לפלייאוף למרות שבמהלך העונה הייתה במאזן שכלל 15 הפסדים יותר מכמות הניצחונות.
2 צפייה בגלריה
ווסטברוק בטירוף
ווסטברוק בטירוף
ווסטברוק. רוצה "להדהים את העולם"
(צילום: AP)
הנאום של ברוקס בחדר ההלבשה
בראדלי ביל וראסל ווסטברוק כמובן היו אלה שסחפו את הקבוצה גם הלילה. ביל הוליך את הקלעים עם 25 נקודות ב-28 דקות, ווסטברוק הוסיף 18 נקודות, 15 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. 5,333 האוהדים שהורשו להיכנס לקפיטל וואן ארנה אף קראו "M-V-P" לעברו של ביל.
"זה כנראה אחד המשחקים הכי טובים שלנו השנה, בוודאות החשוב ביותר", הודה ביל בסיום. "למעשה זה אחד המשחקים הכי יפים שראיתי השנה".
2 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
"כנראה אחד המשחקים הטובים שלנו השנה". ביל
(צילום: AP)
תראו עד כמה לא האמינו בתחילת החודש שעבר בוושינגטון
בסיום הערב, במהלך השידור של רשת TNT, כוכב העבר והפרשן המוערך, צ'ארלס בארקלי, הפנה שאלה לווסטברוק: "האם זו הגירסה הכי טובה של הוויזארדס?". הסופרסטאר לא התבלבל, היה החלטי ואף פירגן לדני אבדיה, שסיים את העונה בשל פציעה אבל ממשיך לשבת על הספסל. "אנחנו רק מתחילים", הצהיר ווסטברוק. "יש לנו חבר'ה בחוץ כמו תומאס בראיינט ודני אבדיה. יש לנו כמה שחקנים מאד קשוחים בחדר ההלבשה שאני מאמין בהם. מקווה שנוכל להדהים את העולם".
ברוקס, שדיווחים בארה"ב טוענים כי ימשיך לעונה נוספת בוושינגטון, נאם בחדר ההלבשה: "כולם עשו עבודה טובה, שיחקו חזק. אנחנו נוסעים לפילדלפיה לנצח משחקים, ולא רק כי אנחנו שמחים. אנחנו קבוצת כדורסל טובה וזכינו באפשרות להמשיך להראות את זה לעולם".
ברוקס החמיא בעיקר לווסטברוק: "אני מת עליו. שמחתי בשבילו שהיה יכול לחגוג עם האוהדים סוף סוף". הרכז ביקש להתייחס בעיקר ליריבה הבאה - פילדלפיה: "יש סיבה למה הם סיימו במקום הראשון במזרח. הם משחקים טוב לאורך כל העונה. יהיה קשה".