לברון ג'יימס, יאניס אנדטוקומבו וג'יימס הארדן – אחד מהם יהיה ה-MVP של עונת 2019/20 ב-NBA, כך הודיעה הערב (שבת) הליגה.
שלושת הסופרסטארים נבחרו כצפוי לרשימה האקסקלוסיבית, כשכולם הספיקו להניף את התואר בעבר. יאניס הוא ה-MVP המכהן והשחקן הזר הראשון מאז עונת 2006/07 שזכה בתואר.
3 צפייה בגלריה
לברון מול יאניס
לברון מול יאניס
מי יזכה העונה? לברון מול יאניס
(צילום: רויטרס)
גם להארדן זכייה אחת, ב-2017/18, ולברון יחפש את גביע ה-MVP החמישי שלו בקריירה.
אנדטוקומבו, שנה שנייה ברציפות, מוביל את מילווקי למאזן הטוב בליגה (14:55) ומספק 29.7 נקודות, 13.7 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים לערב – מספרים מעט יותר טובים מהעונה שעברה (27.7 נקודות, 12.5 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים), בה כאמור סיים כזוכה הגדול. אגב, יאניס מוליך את הליגה גם בנקודות מדד עם 32.12 נקודות, כוכב הרוקטס שני (28.78).
ג'יימס, אחרי שבעונה הראשונה שלו במדי הלייקרס, סיים בלי מקום בפלייאוף קיבל את אנתוני דייויס כחיזוק רציני והשניים מככבים בדרך למקום הראשון במערב הקשוח. לקינג 25.3 נקודות, אבל גם 8 ריבאונדים ו-10.3 אסיסטים (ראשון בליגה).
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן זורק
ג'יימס הארדן זורק
מפציץ בלי הכרה. הארדן
(צילום: רויטרס)
הארדן ויוסטון שלו ממשיכים בקצב המשוגע שלהם, והוא כהרגלו מוליך את טבלת הקלעים בליגה. הגארד בן ה-30 רושם העונה 34.3 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-7.5 אסיסטים למשחק.

לו וויליאמס מחפש היסטוריה, מוראנט הרוקי?

בליגה גם פירסמו את הפיינליסטים לשאר הפרסים כשג'ה מוראנט ממפיס, קנדריק נאן (מיאמי) וזאיון וויליאמסון (ניו אורלינס) הם השלושה – אך קשה להאמין שמוראנט לא יזכה, גם מאחר שזאיון שיחק רק חצי מהעונה.
על פרס השחקן המשתפר מתמודדים באם אדבאיו (מיאמי), לוקה דונציץ' כוכב דאלאס וברנדון אינגרם, שפורח מאז שעזב את הלייקרס לפליקנס.
3 צפייה בגלריה
וויליאמסון ומוראנט
וויליאמסון ומוראנט
מאבק רציני על תואר רוקי העונה. מוראנט ו-וויליאמסון
(צילום: רויטרס)
מונטרז הארל ולו וויליאמס, שניהם שחקני הקליפרס, נאבקים יחד עם דני שרודר מאוקלהומה סיטי על פרס השחקן השישי. אם וויליאמס יזכה, הוא עשוי להיות הראשון אי פעם עם ארבע זכיות.
יאניס עשוי להשלים דאבל כשהוא מתמודד גם על פרס שחקן ההגנה מול אנתוני דייויס ורודי גובר. המאמן של היווני במילווקי, מייק בודנהולצר מתמודד מול בילי דונובן (ת'אנדר) ומאמן האלופה טורונטו, ניק נרס.