זה בהחלט אחד הסיפורים ההזויים של השנים האחרונות בכדורסל האירופי. ברצלונה מנעה אמש (שלישי) מתומא הארטל לעלות לטיסה חזרה מאיסטנבול לספרד אחרי ההפסד 86:79 לאנאדולו אפס. הסיבה: לטענתה, הצרפתי, שלא נמצא בתוכניות של שרונאס יאסיקביצ'יוס, היה אמור להצטרף לפנרבחצ'ה ונסע עם הקבוצה לאיסטנבול כדי לסכם על התרת חוזהו ולחתום רשמית בפנר.
אלא שאתמול אחר הצהריים, שעה לפני שהיה צריך לחתום על התרת החוזה, גילו בברצלונה דרך התקשורת הטורקית שהארטל למעשה רימה אותם, מכיוון שלפנרבחצ'ה אין שום כוונה להחתימו. במקביל, הגיעו דיווחים על כך שהצרפתי כבר סיכם בשישי שעבר ביריבה המרה של הקטלאנים - ריאל מדריד. בהמשך היום ברצלונה הוציאה הודעה וטענה כי השחקן לא ננטש בטורקיה ויש לו חדר במלון וכרטיס טיסה. כמו כן, היא עדיין רואה בו חלק מהקבוצה וכשיחזור לספרד הצדדים ינסו לפתור את הבעיות.
4 צפייה בגלריה
הארטל. סיפור הזוי
הארטל. סיפור הזוי
הארטל. סיפור הזוי
(צילום: EPA)
יש לציין כי דיווחים על מגעים בין הארטל לריאל הופצו בספרד בשבוע שעבר, אך בברצלונה דחו אותם מכיוון שהאמינו לצרפתי ולסוכנות השחקנים בה הוא מיוצג BeoBasket (הגדולה באירופה) כי הוא מתכוון לעבור לטורקיה.
לאחר שגילו בברצלונה את הרצון האמיתי של הארטל, הם ביטלו את החתימה על התרת החוזה שלו, ובנוסף החליטו שהוא לא יעלה על מטוס הקבוצה בחזרה לספרד, וייאלץ למצוא לעצמו טיסה לבד.
4 צפייה בגלריה
הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ'
הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ'
מישקו רזנאטוביץ'. סוכנו של הארטל
(צילום: עוז מועלם)
על פי המתווה המקורי עליו התכוונה לחתום ברצלונה, היא הסכימה לשלם להארטל סכום לא מבוטל של 1.2 מיליון אירו עד סיום העונה כפיצויים על עזיבתו. בספרד מדווחים שריאל הייתה צריכה להוסיף עוד חצי מיליון אירו העונה, כולל חוזה ל-20201/21 עם אופציה לעונה נוספת.
במקביל, לאו ווסטרמן ששוחרר מפנר והיה אמור להצטרף לברצלונה במקומו של הארטל מוקפא כרגע. הרכז מיוצג גם כן על ידי אותה סוכנות כמו הארטל, ואנשי בארסה זועמים עליה. לא מן הנמנע שהקבוצה תישאר עם הקו האחורי הנוכחי שלה שכולל את ניק קלאתס, אדם האנגה ולאנדרו בולמארו.
4 צפייה בגלריה
שאראס על הקווים
שאראס על הקווים
שאראס. רותח
(צילום: EPA)
שאראס בכל מקרה לא התלהב מהגעת ווסטרמן לקבוצה, והעדיף להחתים את תומאס ווקאפ ששיחק עבורו בז'לגיריס, אך המהלך לא יצא לדרך ולכן הסכים לקבל את אקס פנרבחצ'ה.
בארסה נמצאת בבעיה מאחר שהדד-ליין להחתמת שחקנים שכבר שיחקו ביורוליג העונה הוא ב-6 בינואר, ובהנהלת קבוצת הכדורגל, שמפרישה כספים לכדורסל, הבהירו כי יסכימו לצרף שחקן חדש למועדון רק במידה שהארטל יעזוב.
4 צפייה בגלריה
ווסטרמן. כנראה שלא יגיע לברצלונה
ווסטרמן. כנראה שלא יגיע לברצלונה
ווסטרמן. כנראה שלא יגיע לברצלונה
(צילום: AFP)
נכון לעכשיו הארטל עדיין שייך לברצלונה, וככל הנראה יועבר לקבוצת הבת של המועדון, כפי שהיה בזמנו עם טייריס רייס. את השכר שלו הוא צפוי להמשיך לקבל עד סיום העונה. בספרד דיווחו כי הצרפתי יוכל לתבוע את בארסה על כך שלא אפשרה לו לעלות לטיסה חזרה מאיסטנבול. כמו כן, איגוד השחקנים של היורוליג ואיגוד השחקנים בליגה הספרדית נכנסו לתמונה והחלו לחקור את האירוע.