נדיר שמהלך אחד משנה מומנטום של סדרה בפלייאוף ה-NBA. ועדיין, יכול שהדאנק המפלצתי הלילה (בין שני לשלישי) של קוואי לנארד על הפרצוף של דריק פייבורס, במהלך הרבע השני עשה זאת בסדרה הצמודה בין לוס אנג'לס קליפרס ליוטה.
אל.איי הוליכה בבטחה עוד לפני ההטבעה האדירה, אבל היא נתנה חותמת: החבורה של טיירון לו, זו שהייתה בפיגור 2:0 אחרי שני המשחקים הראשונים, הפכה ככל הנראה לפייבוריטית. ה-104:118 של הקליפרס השווה, כאמור, ל-2:2 את הסדרה. זה היה ניצחון קליל, שהבליט שוב את קוואי ופול ג'ורג'. רק שכולם, בלי יוצא מהכלל, התלהבו ממהלך אחד ויחיד במשחק כולו.
4 צפייה בגלריה
קוואי מטביע על הפרצוף של פייבורס
קוואי מטביע על הפרצוף של פייבורס
קוואי מטביע על הפרצוף של פייבורס
(צילום: AFP)
"ביקשתי ממנו לתקוף יותר את הטבעת ואז הוא פשוט השתגע", סיפר המאמן המנצח, טיירון לו. "במהלך הבא הוא פשוט נכנס לסל והטביע את הכדור על פייבורס". הדאנק שבר את הרשת ואוהדים, שחקני עבר וכמובן גם פרשנים יצאו מגדרם. ואם זה לא הספיק, מאות קילומטרים מהסטייפלס סנטר, באטלנטה, גם ג'ואל אמביד נדהם.
כוכב פילדלפיה בדיוק דיבר עם כלי התקשורת, בסיום ההפסד של קבוצתו 103:100 להוקס, כשהטלוויזיה הייתה פתוחה ברקע. אמביד פזל לעבר המרקע, ראה את ההטבעה והשתגע: "אלוהים שבשמיים, ראיתם את קוואי? וואו".
4 צפייה בגלריה
קוואי
קוואי
"ביקשתי ממנו לתקוף יותר את הטבעת". לו וקוואי
(צילום: AFP)
לנארד וג'ורג' קלעו 31 נקודות כ"א והפכו לצמד השלישי בהיסטוריה של ה-NBA שרושם 20 נקודות ומעלה בכל 11 המשחקים הראשונים של הפלייאוף. קדמו להם רק ג'רי ווסט ואלג'ין ביילור (1962) וקובי בראיינט ושאקיל אוניל (2003). "אנחנו מנסים להיות אגרסיביים בכל מהלך", הסביר ג'ורג', שחגג את משחקו ה-100 בפלייאוף. "אבל קוואי הוא זה שמוביל אותנו קדימה".
חמש דקות לסיום, קוואי גרם ללא מעט דפיקות לב ביציעים ועל ספסל הקליפרס, כשהחזיק את רגלו ונראה כואב, אחרי שנפגע בברך. בסיום הרגיע את כולם: "אין סיכוי שלא אשחק במשחק מספר 5".
4 צפייה בגלריה
קוואי
קוואי
קוואי, רגע אחרי הפציעה. הרגיע את כולם
(צילום: EPA)

אמביד: "אני יכול לעשות דברים טוב יותר"

והיה לנו עוד משחק הלילה בפלייאוף. אטלנטה חזרה ממינוס 18 ל-100:103 על פילדלפיה. אמביד, שכאמור התלהב מהדאנק של קוואי, לא סתם היה המרואיין המועדף של כלי התקשורת. כוכב הסיקסרס אמנם סיפק 17 נקודות ו-21 ריבאונדים, אבל רשם חצי שני איום עם 0 מ-12 מהשדה.
אמביד, שסובל מקרע חלקי במיניסקוס, היה זה שהחטיא ליי-אפ קריטי, בפיגור נקודה, 8.8 שניות לסיום. "זה קשה", סיפר אמביד בסיום. "כולם יודעים עד כמה הפציעה לא פשוטה עבורי. אני לא צריך להסביר. אני מנסה לעשות את הכי טוב שאני יכול. הרגשתי שאין לי את זה הפעם כשחזרתי מחדר ההלבשה".
4 צפייה בגלריה
אמביד מאוכזב
אמביד מאוכזב
אמביד מאוכזב
(צילום: רויטרס)
"אני יכול לעשות דברים טוב יותר", הדגיש. "אני תמיד יכול לעשות טוב יותר, אבל בעיקר כשאני בריא ב-100 אחוז. לצערי, לא חושב שאהיה כשיר באופן מוחלט עד שהשנה הזו באמת תסתיים. אני פשוט צריך לנהל ולהתמודד עם זה".