לא פחות מ-16 עונות המתין כריס פול עד שהעפיל סוף סוף לגמר ה-NBA. ההמתנה הזאת הייתה שווה כל רגע. הבוקר (חמישי) העלה הרכז בן ה-36 במו ידיו את פיניקס לגמר ה-NBA לראשונה אחרי 28 שנים בעקבות ניצחון מרשים 103:130 על לוס אנג'לס קליפרס בחוץ ו-2:4 בסדרת גמר המערב.
"16 שנים של עבודה קשה, הפסדים, הפסדים גרועים. הלילה אפשר סוף סוף ליהנות", אמר כוכב המשחק שלהט עם 41 נקודות ו-8 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
פול וקראודר בטירוף
פול וקראודר בטירוף
פול וקראודר בטירוף
(צילום: AP)
המספרים של פול היו היסטוריים: הוא קלע 31 נקודות רק בחצי השני - הכי הרבה בקריירה שלו במחצית אחת. פול הפך גם לשלישי בלבד ב-25 העונות האחרונות שקולע 30 נקודות או יותר בחצי אחד במשחק מכריע בפלייאוף. השניים האחרים הם סטף קרי ואנתוני דייויס.
כמו כן, הוא הפך לשחקן המבוגר בתולדות הליגה שקולע בשני משחקים מכריעים בסדרה (מול דנבר והקליפרס) מעל 35 נקודות. נגד הנאגטס קלע 37, והיום, כאמור, 41. השחקן הכי מבוגר הקודם שעשה זאת היה אחד בשם מייקל ג'ורדן, שרשם את הנתונים הללו בגיל 33. דרך אגב, רק קארל מאלון קלע יותר נקודות ממנו (50 מול סיאטל בפלייאוף בשנת 2000) בגיל כל כך מבוגר (37).
מי זוכר עכשיו שפול החמיץ את שני המשחקים הראשונים בסדרה מול הקליפרס אחרי שנדבק בקורונה, ובמשחקים 3 ו-4 היה רע מאוד עם 11 מ-41 מהשדה? היום הוא להט עם 16 מ-24 מהשדה (7 מ-8 לשלוש). "הסיבה האמיתית שבחרתי בפיניקס הייתה הבחור שנמצא פה לצדי. הוא חתיכת לוחם", החמיא פול לדווין בוקר, הכוכב השני של הסאנס, שסיים עם 22 נקודות.
מאמן פיניקס, שההיכרות בינו לבין פול הולכת אחורה 11 שנים (אימן אותו בניו אורלינס), החמיא לרכז: "היו ספקות לגבי כריס ולגבי התפוקה שלו, או הכשירות שלו. עמוק בלב ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שיגיע לגמר, שיוכיח כמה הוא ענק בפלייאוף. הצורה שבה המשחק הזה הסתיים, עם המחצית השנייה האדירה שלו, זה פשוט אדיר".
3 צפייה בגלריה
וויליאמס ופול מתחבקים בסיום
וויליאמס ופול מתחבקים בסיום
וויליאמס ופול מתחבקים בסיום
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
פול עם גביע אלופת המערב
פול עם גביע אלופת המערב
פול עם גביע אלופת המערב
(צילום: EPA)
פול החמיא בחזרה לוויליאמס: "הוא לא נבחר למאמן העונה, אבל אנחנו יודעים מי הוא ומה הוא שווה. אנחנו יודעים שהוא מאמן העונה האמיתי".
ונתון אחרון שיסביר עד כמה ההישג של פיניקס אדיר: בחמש עונות האחרונות היא עמדה על 30 אחוזי הצלחה בלבד. הנתון הגרוע ביותר אי פעם לקבוצה שמעפילה לגמר פלייאוף עונה לאחר מכן בארבע הליגות הגדולות בארה"ב (NFL, NBA, MLB, NHL).