בית ספר להגנה, כך אפשר לכנות את מה שמילווקי עשתה לפנות בוקר (בין שישי לשבת) לאטלנטה במשחק מספר 2 בגמר המזרח בו ניצחה, או יותר נכון לרשום – הביסה 91:125 את החבורה האורחת.
שחקני הבאקס שמו למטרה למרר את חייו של טריי יאנג, אחרי שבמשחק הראשון הוא התפוצץ עם 48 נקודות ו-11 אסיסטים. המארחת עשתה שני דברים, היא הייתה אגרסיבית איתו מאוד לאורך כל המשחק, וביצעה שינוי טקטי בפיק-אנד-רול נגדו – כאשר נשארה איתו בחסימה ולא אפשרה לו לחדור או לזרוק.
2 צפייה בגלריה
טריי יאנג
טריי יאנג
יאנג. יתאושש מהמהלומה שספג?
(צילום: AP)
זה עבד לה מצוין כשיאנג סיים עם 15 נקודות בלבד ב-1 מ-8 לשלוש, ו-9 איבודים (השווה את שיא הקריירה שלו). "ההפסד הזה הוא עליי. אני צריך לעשות עבודה טובה יותר בשמירה על בכדור, ולפחות לסדר לנו מצבי קליעה. אהיה טוב יותר במשחק הבא", אמר רכז ההוקס שדווקא לא התרגש מההגנה עליו: "מילווקי לא עשתה משהו שונה יותר מדי מהמשחק הראשןם. היא פשוט שיחקה אגרסיבי".
גם אם הוא לא מסכים, העובדות מראות אחרת בכל מה שקשור להגנת מילווקי. שימו לב לעוד נתון משמעותי מאוד: במשחק הראשון יאנג סחט 9 עבירות. כמה הוא סחט לפנות בוקר? עבירה אחת בלבד! הכי מעט שלו מזה שנתיים וחצי.
2 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
הולידיי. שומר אדיר
(צילום: AP)
גם לכך הוא התייחס בסיום, ובחר לעקוץ את השופטים: "זה קשור יותר להחלטה שלהם על מה לשרוק ועל מה לא. אם הם נותנים למילווקי להיות אגרסיביים, אז שייתנו. אם לא - אז שישרקו כמו שצריך והדברים יהיו אחרת".
ג'רו הולידיי, שנבחר לחמישיית ההגנה הראשונה בליגה, שמר על יאנג לאורך רוב המשחק. בשני הרבעים הראשונים יאנג קלע עליו רק 2 מ-8 מהשדה ואיבד שישה כדורים. סה"כ כשהולידיי שמר על יאנג לאורך כל המשחק, כוכב אטלנטה עמד על 3 מ-11 מהשדה, לעומת 3 מ-5 נגד שאר שחקני מילווקי ששמרו עליו.
"אני חושב ששיחקתי חכם יותר מאשר במשחק הקודם. יש פעמים שאני צריך להיות יותר פיזי איתו, ויש פעמים שאני רוצה שיחשוב שאני הולך להיות איתו פיזי, ואז להפתיע כדי לבלבל אותו", סיכם הולידיי.
מילווקי הייתה דומיננטית בצבע עם 62 נקודות (כמעט ממחצית מהסך הכולל של הנקודות שקלעה) לעומת 30 של אטלנטה. יאניס אנדטוקומבו הפך לשני ב-25 העונות האחרונות שקולע 50 נקודות בצבע בשני משחקים ראשונים של סדרת פלייאוף. הראשון שעשה זאת היה שאקיל אוניל.
כמו כן, יתרון 32 הנקודות של הבאקס בהפסקה (45:77) הוא השלישי הכי גדול בהיסטוריה של הפלייאוף, והשני הכי גבוה בסדרת גמר איזורית.