"זה הולך יותר טוב ממה שדמיינו. שחקנים לקחו את זה בצורה הרבה יותר טובה ממה שחשבנו שהם מסוגלים", אדם סילבר, קומישינר ה-NBA, הוא האיש שאחראי להצלת העונה אחרי שהתעקש למצוא דרכים לחדש אותה, ובינתיים זה נראה טוב מאוד. היום (חמישי) ספורטס אילוסטרייטד פירסמו ראיון נרחב עם האיש החזק בליגה, שחשף פרטים מאחורי הקלעים ואת הקשיים שהם התמודדו איתם.
"ידענו שזה ידרוש מכולם להקריב קורבנות אדירים, אבל אני חושב שכולם הבינו שהם התגעגעו לכדורסל הרבה יותר ממה שהיה נדמה להם", טען סילבר. "יש שחקנים שהקבוצות שלהם לא משתתפות או שלא יכלו להצטרף לבועה בגלל פציעות או סיבות אחרות, ואחרי שהם דיברו עם החברים שלהם שכן נמצאים שם, ביקשו להיכנס לבועה".
3 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
"שחקנים שלא נמצאים בבועה ביקשו גם להיכנס". אדם סילבר
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
"כולם הבינו שהם התגעגעו לכדורסל יותר ממה שהם חשבו". סילבר בבועה
(צילום: AP)
הקומישינר סיפר על הסיבה העיקרית לדעתו שהבועה עובדת כל כך טוב: "אני חושב שחלק מזה זו תחושת ה'ביחד', האחווה של השחקנים. זה המקרה גם אצל המאמנים, הצוות המקצועי וההנהלה. זה חלק מאיתנו כבני אדם, להוריד את המסכות וליצור מגע עם אנשים אחרים".
"בחודשים האחרונים לפני חידוש העונה היו הרבה שינויים. היו רגעים של אופטימיות אדירה ורגעים של ייאוש. אפילו עכשיו זה עדיין קורה", הוא חשף. "אני מאוד מודע איך הנגיף, בהרבה מקרים, ממשיך להפתיע גם את המומחים הגדולים שלמדו אותו במשך כל חייהם. לא רק הנגיף מדאיג אותנו, גם פציעות אפשרויות של שחקנים – שחלק מהן בלתי נמנעות, אבל אנחנו רוצים למזער אותן. ויש גם את הנושא המנטלי של השחקנים, שאמנם נמצאים כאן בינתיים שלושה שבועות, אבל הקבוצות שימשיכו עד הסוף יהיו כחודשיים כאן, זה הרבה זמן להיות בסוג כזה של בידוד".
3 צפייה בגלריה
פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
בסוף זה קרה וזה עובד טוב. פרד ואנווליט מול לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
"אני חושב שהאכזבה הכי גדולה שלי היא שלא יכולנו למצוא דרך הגיונית להביא לכאן את כל 30 הקבוצות. אנחנו יודעים שהכל כאן מערב פשרות כאלו ואחרות, אבל אני מרגיש רע שיש שמונה קבוצות שהן לא חלק ממה שקורה כאן".
בסוף השבוע (בין שבת לראשון) ייערכו משחקי הפליי-אין כדי לקבוע מי תהיה הנציגה ה-16 והאחרונה בפלייאוף, שתפגוש את הלייקרס בסיבוב הראשון. מעבר לכך, כל הסדרות האחרות נסגרו והקבוצות כבר יכולות להתכונן, לפחות מנטלית, ליריבות העתידיות שלהן.
מערב:
לייקרס (1) - פורטלנד/ פיניקס/ ממפיס/ סן אנטוניו (8)
קליפרס (2) - דאלאס (7)
דנבר (3) - יוטה (6)
יוסטון (4) - אוקלהומה (5)
מזרח:
מילווקי (1) - אורלנדו (8)
טורונטו (2) - ברוקלין (7)
בוסטון (3) - פילדלפיה (6)
מיאמי (4) - אינדיאנה (5)