לא הרבה מכירים את טי.ג'יי מקונול מאינדיאנה, ודי בצדק. מדובר בסך הכל ברכז מחליף חביב בגובה 1.85 מטר, שמעמיד ממוצעים של 6.3 נקודות, 6.6 אסיסטים, 3.6 ריבאונדים וגם 1.7 חטיפות למשחק. הנתון האחרון הוא מעניין במיוחד, כי לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) מול קליבלנד (111:114) מקונול ניפץ שיא NBA עם תשע חטיפות(!) במחצית אחת.
במחצית השנייה הוסיף חטיפה אחת ופיספס את השוואת השיא למשחק שלם (11) בו מחזיקים שניים: קנדל גיל מניו ג'רזי ב-1999 ולארי קנון מסן אנטוניו ב-1976. אגב, מקונול עקף שורה של שחקנים שחטפו 8 פעמים במחצית כמו מייקל ג'ורדן, קלייד דרקסלר (פעמיים) ומייקל פינלי, והשתווה לכמות גדולה של שחקנים שחטפו 10 - למשל ג'ורדן, דרקסלר, ג'רי ווסט ודריימונד גרין.
3 צפייה בגלריה
טי.ג'יי מקונול עם עוד חטיפה
טי.ג'יי מקונול עם עוד חטיפה
הצגה אדירה. טי.ג'יי מקונול עם עוד חטיפה
(צילום: AP)
אבל מקונול לא רק חטף, הוא עשה הרבה יותר מזה. הנה השורה הסטטיסטית האדירה שלו: 16 נקודות (8 מ-8 מהשדה), 13 אסיסטים, 10 חטיפות (שיא מועדון) ורק שני איבודים. הוא גם הוביל את הפייסרס (18:16) לקאמבק ברבע השלישי אחרי שפיגרו ב-19 נקודות, מה שקטע לקבוצה רצף של ארבעה הפסדים.
מקונול הוא גם הראשון מאז מוקי בליילוק ב-1998 שמשיג טריפל דאבל שמורכב מנקודות, אסיסטים וחטיפות. עם התצוגה שלו הלילה, הרכז טיפס לראש טבלת החוטפים בליגה עם 2.0 למשחק, כאשר ג'רו הולידיי (מילווקי) שני עם 1.8 חטיפות למשחק, ניקולה יוקיץ' (דנבר), פרד ואנווליט (טורונטו) ולאמלו בול (שארלוט) חולקים יחד את המקום השלישי עם 1.7.
3 צפייה בגלריה
טי.ג'יי מקונול בדרך לעוד אסיסט
טי.ג'יי מקונול בדרך לעוד אסיסט
מקונול בדרך לעוד אסיסט
(צילום: AP)
"לא תראו הרבה הופעות אול-אראונד כאלה בליגה", החמיא מלקולם ברוגדון (29 נקודות) למקונול, חברו לקבוצה. "הוא השחקן הקבוצתי האולטימטיבי, אנחנו מאוד שמחים בשבילו". מאמן אינדיאנה, נייט ביורקגרן, הצטרף למחמאות: "משחק מאוד מאוד מרשים של מקונול, זה היה עצום עבורנו. תמיד תקבל ממנו מאמץ כזה משני צידי המגרש, יש לו את המבט הזה בעיניים בכל משחק".
ג'יי.בי ביקרסטאף, מאמן הקאבס (22:14), הוסיף תיאור יצירתי: "הוא כמו מזיק על המגרש, כל הזמן מתרוצץ וסופר-תחרותי. הוא הרוויח את המחמאות הלילה".
3 צפייה בגלריה
מלקולם ברוגדון
מלקולם ברוגדון
מלקולם ברוגדון
(צילום: AP)
מקונול עצמו התייחס למשחק החד-פעמי וצחק: "החבר'ה שפכו עליי מים בסיום, אבל אני לא זוכר שום דבר לגבי זה כי היה קר. היה כיף ולא כיף באותו זמן, אם זה הגיוני". על שיא החטיפות: "לא ניסיתי במיוחד, רק רציתי לעזור לקבוצה אחרי שחפרנו לעצמנו בור גדול, אז אני שמח שניצחנו".