לוס אנג'לס לייקרס פתחה לפנות בוקר (בין שישי לשבת) פער משמעותי ממיאמי היט בגמר פלייאוף ה-NBA, אחרי שניצחה 114:124 ועלתה ל-0:2 בסדרה. בלי שני שחקניה המרכזיים, בם אדבאיו וגוראן דראגיץ', המפסידה התקשתה, בעיקר בהגנה, ונתנה ללברון ג'יימס ואנתוני דייויס לחגוג.
דרך אגב, הפעם האחרונה שהלייקרס הפסידו סדרה בה הוליכו 0:2 הייתה אי שם ב-1969 בגמר לבוסטון סלטיקס.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ממוקד
(צילום: AP)
לברון היה אדיר במשחק עם 33 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אך מעל כולם היה אנתוני דייויס, שהחטיא זריקה אחת בלבד מהשדה (14 מ-15) בדרך ל-32 נקודות ו-14 ריבאונדים. "הוא מבין כמה הקבוצה שלנו צריכה אותו, ומגיע לכל משחק", החמיא ג'יימס לחברו.
דייויס הפך לשחקן הראשון בתולדות הלייקרס שקולע 30 נקודות או יותר בשני משחקיו הראשונים בקריירה בגמר ה-NBA. הוא הצטרף לרשימה מכובדת שכללה לפניו ארבעה שחקנים בכל הליגה שעשו זאת גם - קווין דוראנט (2012), מייקל ג'ורדן (1991), ריק בארי (1967) והאל גריר (1967).

ראג'ון רונדו, שהיה מצוין עם 16 נקודות ו-10 אסיסטים, סיכם את הסיפור בגדול בנוגע לדייויס: "אין אף אחד ב-NBA שיכול לשמור עליו באחד על אחד. אני מצפה ממנו שייקלע 50 נקודות בכל משחק".
הלייקרס היו ב"זון" מטורף בין הרבע הראשון לשלישי, קלעו לא פחות מ-16 זריקות רצופות ל-2 נקודות ועמדו על 50 אחוזים לאורך כל ההתמודדות מהשדה. מיאמי ניסתה לשמור את האיזורית המפורסמת שלה, אבל בלי הידיים הארוכות של אדבאיו היה לה קשה. בעקבות אותה הגנה, ל.א זרקה 47 פעמים מחוץ לקשת, שיא מועדון.
3 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
דייויס מטביע את מיאמי
(צילום: AP)
זו הפעם הרביעית ב"בועה" שהלייקרס משחקים עם הגופיות השחורות לזכרו של קובי בראיינט, והם עדיין לא הפסידו. בסיום, לברון דיבר על הקשר המיוחד עם המשפחה: "זה כל הסיפור, אנחנו חושבים על משפחת בראיינט, על ונסה והבנות. הן איתנו ואנחנו איתן. אנחנו אוהבים אותן. מקווים שאנחנו גורמים להן לגאווה".
התקשורת האמריקאית עסוקה בתקופה האחרונה בהשוואות בין שני הצמדים: קובי בראיינט-שאקיל אוניל - לברון ג'יימס-אנתוני דייויס. הקינג, הגיב לכך: "כשהייתי בתיכון צפיתי בקובי-שאק, ומבחינתי הם היו הצמד הכי דומיננטי ששיחק כדורסל יחד אי פעם. הכוח ששאק הביא למשחק לצד האלגנטיות של קובי עשו את ההבדל משני צדי המגרש. כשמזכירים אותי ואת דייויס לצדם באותו הקשר זה מדהים".
3 צפייה בגלריה
בם אדבאיו
בם אדבאיו
אדבאיו. להיט קשה בלעדיו
(צילום: AP)

הירו עקף את מג'יק

במיאמי מבינים שאם הם רוצים לחזור לסדרה הם חייבים לקבל בחזרה את דראגיץ', אך בעיקר את אדבאיו. בארה"ב דווח שהפורוורד צפוי לשוב למשחק מספר 3 (בין ראשון לשני, 2:30). ההיט הוליכו בהתמודדות בסך הכל למשך 53 שניות במהלך הרבע הראשון, ולאורך שני המשחקים ב-10:44 דקות בלבד מתוך ה-96.
כל הסטטיסטיקה והדיבורים על כך שהסדרה די גמורה, והלייקרס הולכים לחגוג בקרוב את הזכייה בתואר, לא מעניינים את אריק ספולסטרה. "ממש לא אכפת לנו מה כל האחרים חושבים", התעצבן מאמן מיאמי כשנשאל על כך מיד לאחר המשחק.
התגובה של ספולסטרה
טיילר הירו, שסיים עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-43 דקות, הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שפותח בחמישייה בגמר ה-NBA. הגארד עשה זאת כשהוא בן 20 ו-256 ימים. מי שהחזיק בשיא לפניו היה מג'יק ג'ונסון, שעלה בחמישייה של הלייקרס במשחק מספר 1 בגמר נגד פילדלפיה ב-1980 כשהיה מבוגר מהירו בשמונה ימים. הם גם היחידים שעשו זאת בגיל 20. במקום השלישי נמצא טוני פארקר, שפתח בחמישייה של סן אנטוניו במשחק מספר 1 בגמר 2003 מול ניו ג'רזי נטס כשהיה בן 21 ו-18 ימים.