כבר כמה שנים שמייק ג'יימס די שולט ביורוליג. אבל העונה הוא חווה סוג של משבר לא במספרים, אלא במערכת היחסים שלו עם מאמנו בצסק"א מוסקבה, דימיטריוס איטודיס. בשלב מסוים על פי הדיווחים באירופה הם רבו באימון, והרכז הושעה מהמשחק מול באסקוניה ביורוליג.
כנראה שהעונש שינה את קו המחשבה של ג'יימס, ומאז הוא פשוט נמצא בפלנטה משלו. אתמול (שישי) הוא הוביל את קבוצתו לניצחון 87:96 על חימקי מוסקבה תוך כדי שהוא קובע שיאי קריירה של 36 נקודות, 9 ריבאונדים ו-51 נקודות במדד האיכות. ג'יימס גם הוסיף 10 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
ג'יימס. פנומנלי
(צילום: getty images)
למעשה, 51 נקודות המדד שלו מדרגות אותו במקום השישי בכל הזמנים ביורוליג יחד עם יאקה לאקוביץ'. את ההופעה הטובה במפעל נתן טאנוקה בירד עם 63 נקודות מדד.
שימו לב לממוצע של ג'יימס ביורוליג מאז העימות עם איטודיס: 26.4 נקודות (55 אחוזים לשלוש), 5 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים בחמישה משחקים. "הופעה יוצאת מן הכלל של מייק, ללא ספק", אמר איטודיס, שגם הוסיף עקיצה: "היה חסר לו ריבאונד אחד לטריפל-דאבל. במחצית הראשונה כבר היו לו שמונה כדורים חוזרים, אבל בחצי השני הוא הוסיף רק עוד אחד. אכנס בו בעקבות כך".
2 צפייה בגלריה
דימיטריוס איטודיס
דימיטריוס איטודיס
איטודיס. מרוצה
(צילום: EPA)
ניקולה מיליוטינוב, שסיפק גם הוא משחק לא רע בכלל עם דאבל-דאבל של 11 נקודות, 11 ריבאונדים וגם 4 אסיסטים, הוסיף: "זאת הייתה אולי אחת ההופעות הגדולות ביותר משחקן שראיתי בחיים שלי".
ג'יימס עצמו ניתח את הדברים: "אנחנו במומנטום טוב כרגע. משחקים טוב יחד וסידרנו לעצמנו רצף של ניצחונות (שמונה). שיחקנו טוב בהגנה, חלקנו את הכדור ואני קלעתי כמה קליעות. דניאל האקט לא שיחק היום אז הייתי צריך להיות קצת יותר אגרסיבי. לשמחתי, דברים הלכו טוב עבורי".