חודשיים וחצי לאחר שהופסקו המשחקים ב-NBA, החליטו הערב (חמישי) ראשי הליגה על חידושה ב-31 ביולי במתכונת מיוחדת ומותאמת לשגרת קורונה. במסגרת התוכנית החדשה, הליגה תיערך במתחם דיסניוורלד באורלנדו.
לא כל הקבוצות ישובו לפרקט, אלא רק 22 מתוך ה-30, כשהחישוב נעשה כך ששמונה הראשונות בכל אזור (מזרח ומערב) יחזרו כמובן, ובנוסף אליהן יחזרו לשחק כל הקבוצות שמרוחקות עד שישה משחקים מהמקום השמיני באזור שלהן.
6 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
אנתוני דייויס מול קוואי לנארד. הליגה חוזרת
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
דיסניי וורלד באורלנדו
דיסניי וורלד באורלנדו
תפתחו יומנים: 31 ביולי בקומפלקס באורלנדו
(צילום: AP)
במערב היו חמש קבוצות כאלו – ניו אורלינס, פיניקס, פורטלנד, סקרמנטו וסן אנטוניו, ובמזרח הייתה אחת נוספת (וושינגטון) – ובסך הכל 22 קבוצות. אותן קבוצות ישחקו שמונה פעמים מול קבוצות מהאזור שלהן למטרות דירוג לקראת הפלייאוף, כששמונה הראשונות במזרח ובמערב יעפילו לפלייאוף.
אלא שמעבר למספר הקבוצות, ישנו שינוי מהותי נוסף בנוגע לאופן בו ייקבעו השנה העולות לפלייאוף: אם בתום משחקי העונה הרגילה השמינית תקדים את התשיעית (שמחוץ לפלייאוף על פי החוק היבש) ביותר מארבעה משחקים, היא תעלה אליו אוטומטית, כרגיל. אבל אם הפער יעמדו על ארבעה משחקים או פחות, שתי הקבוצות ייפגשו ראש בראש למאבק על המקום השמיני והאחרון בפוסט סיזן.
הקבוצות יתחילו במחנה אימונים ב-30 ביוני, העונה תיפתח ב-31 ביולי ועל פי המתווה המסתמן העונה הבאה תיפתח ב-1 בדצמבר 2020. הדראפט, בו אמור להיבחר דני אבדיה, יהיה ב-15 באוקטובר. על פי דיווח ב-ESPN, למרות חשש מסוים שהמתווה לא יתקבל, בסופו של דבר 29 קבוצות הצביעו בעד ורק אחת התנגדה. ארגון השחקנים יתכנס מחר (שישי) כדי לאשר גם הוא את המתווה.
6 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
אדם סילבר. שיטה מורכבת שהותאמה לימי הקורונה
(צילום: MCT)
על פי ESPN, שחקנים שנמצאים היום מעבר לים יקבלו אישור מיוחד לחזור ללא קשר למגבלות הכניסה לארצות הברית. ההתנהלות תתקיים תחת פרוטוקול בטיחות קפדני שמיועד לשמור על בטחון ובריאות השחקנים, כדי לאפשר המשך רציף של הליגה ללא הפרעות. ב-NBA מתכננים לבצע בדיקות יומיות לנגיף הקורונה בסביבת הקומפלקס של דיסני. אם שחקן יימצא חיובי, התכנון הוא להתייחס אליו פרטנית בזמן ששאר חברי הקבוצה ממשיכים לשחק ולהיבדק במקביל.
גם העובדים במתחם יידרשו לשמור על כללי זהירות, ותיאסר כניסה שלהם לחדרי השחקנים. בנוסף, תינתן אופציה למספר מוגבל של בני משפחה שיאושר להם להיות נוכחים יחד עם השחקנים במתחם הסגור, כשגם הם יצטרכו כמובן להקפיד על הכללים. שחקנים רבים, בעיקר מהקבוצות שעתידות להישאר בתמונה זמן רב, הביעו נכונות לצרף אליהם את המשפחות.
6 צפייה בגלריה
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
גובר ומיצ'ל. אם שחקן יידבק, היחס אליו יהיה פרטני
(צילום: AP)

האירועים המרכזיים מאז עצירת הליגה

•11 במרץ: רודי גובר נדבק בקורונה וה-NBA מושבתת מידית. במסיבת עיתונאים שנערכה יומיים קודם לכן, סנטר יוטה זלזל בהיסטריה סביב התפשטות הנגיף וכביקורת על ההתנהלות המוגזמת לטענתו – החליט לגעת בכל המיקרופונים שהיו על השולחן. ההדבקה שלו, היא זו שבאופן אירוני הובילה לעצירת הליגה עד להודעה חדשה, כשבעשרת הימים שקדמו לאבחון הוא שיחק עם קבוצתו נגד חמש קבוצות אחרות. מי שעוד סבל מההתנהגות חסרת האחריות של גובר הוא חברו לקבוצה דונובן מיצ'ל, שאובחן כחולה מאוחר יותר באותו היום.
•18 באפריל: קיצוץ 25 אחוזים מהשכר. הליגה מגיעה להסכם מול ארגון השחקנים, במסגרתו השכר יקוצץ לכולם באופן זהה החל מה-15 במאי. כחלק מהסיכום, במידה והליגה תחודש הסכומים יוחזרו.
•30 באפריל: עולה האפשרות לסיים את העונה בדיסני וורלד באורלנדו. האופציה שבסופו של דבר מומשה עלתה לכותרות כבר בסוף אפריל, כשבפארק השעשועים נתנו אור ירוק לשימוש במתקן הספורט שלהם. לוקיישן נוסף שהיה על הפרק לחידוש הליגה הוא לאס וגאס, בפורמט של "עיר בועה" שתכיל מסעדות, קזינו ספא ומרכז קונגרסים.
•1 במאי: הגרלת הדראפט נדחתה. אירוע ההגרלה היה אמור להתרחש ב-25 במאי בשיקגו.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
עדיין מחכה להגרלה. דני אבדיה
(צילום: Getty Images)
•8 במאי: חוזרים להתאמן, אורלנדו ראשונה. הצעד הראשון שנעשה לחזרת הליגה הגיע מכיוון אורלנדו שהחלה להעביר את השחקנים שלה בדיקות קורונה, במטרה לחזור לאימונים משותפים. בעקבותיה הגיעו גם קבוצות נוספות שחזרו להתאמן יחד.
6 צפייה בגלריה
שחקני אורלנדו במתקן האימונים
שחקני אורלנדו במתקן האימונים
שחקני אורלנדו במתקן האימונים
(צילום: AP)
•23 במאי: שיחות ראשוניות להחזרת הליגה ביולי. ב-NBA החלו בשיחות ראשוניות עם וולט דיסני כדי להחזיר את הליגה לפעילות בקומפלקס באורלנדו.
פורסם לראשונה: 20:59, 04.06.20