יאניס אנדטוקומבו לא עמד הלילה (בין חמישי לשישי) לרשותו של מייק בודנהולצר במשחק מספר 5 בגמר המזרח. מי שמילא את מקומו - לפחות בפן ההתקפי והדומיננטיות בצבע - היה דווקא ברוק לופז. הסנטר בן ה-33 להט עם...33 נקודות (שיא אישי בפלייאוף, כולל 14 מ-18 מהשדה) והיה מהברגים המרכזיים שהובילו את הבאקס ל-112:123 על אטלנטה בדרך ל-2:3 בסדרה.
למעשה ניצחון נוסף - אולי אפילו כבר מחרתיים באטלנטה - יבטיח למילווקי הופעה בגמר ה-NBA לראשונה זה 47 שנה. "אני רק מנסה לצאת לשם ולעזור לקבוצה שלי כמה שאפשר. בין אם זה במשחק המודרני עם הקליעה לשלוש או בעבודה בצבע", אמר לופז, שזכה כמובן למירב המחמאות. גם ברשת היו באקסטזה מהמשחק שלו והממים כיכבו: "הוא מזכיר את שאקיל, או אולי את האקים אולאג'ואן".
3 צפייה בגלריה
ברוק לופז
ברוק לופז
קיבל פירגון גם מיאניס הפצוע. לופז
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
לופז מטביע את אטלנטה - ומקבל אהבה מהאוהדים
לופז מטביע את אטלנטה - ומקבל אהבה מהאוהדים
לופז מטביע את אטלנטה. 26 נקודות רק בצבע
(צילום: רויטרס)
26 נקודות מתוך ה-33 של לופז נקלעו בצבע - המספר השני הכי גבוה (לצד יאניס כמובן) לשחקן מילווקי ב-25 השנים האחרונות. הסיפור המעניין הוא שלופז הפך לשחקן השלישי בלבד במועדון מאז ומעולם שרושם 30 נקודות ומעלה בפלייאוף ב-78 אחוז ומעלה. רק יאניס וקארים עבדול-ג'אבר לפניו ברשימה.
לופז החמיא בסיום לחבריו: "מה שהיה נהדר הוא שכולנו שיחקנו כדורסל נהדר, בהתקפה ובהגנה. שיחקנו אחד עם השני, הלהבנו, היו גם מסירות אקסטרה. זה היה כיף מאוד". ועדיין, הוא נותר עם רגליים על הקרקע: "זה מאוד מרגש, אבל שום דבר עדיין לא נגמר. נצטרך להגיע גם למשחק הבא עם אותה אנרגיה ולהשקיע את אותו מאמץ".
הממים כמובן הציפו את הרשת
צריך לזכור שלופז (מלך הסלים בכל הזמנים של ברוקלין, תאמינו או לא) רשם בשנים האחרונות מהפך של ממש במשחק שלו. בשמונה השנים שלו בנטס הוא זרק 31 שלשות בסך הכל. בקדנציה שלו בבאקס הוא לוקח 200 שלשות. בעונה. דווקא הלילה עשה את העבודה, כמו שהוא אוהב, ברחבות וסיים ערב אדיר ללא סל אחד לרפואה מחוץ לקשת.
זה לא רק לופז שהצטיין, כמעט כל הצוות המסייע של הבאקס היה נהדר. קריס מידלטון סיפק 26 נקודות, 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. ג'רו הולידיי (25 נקודות ו-13 אסיסטים) ובובי פורטיס (22) הצטרפו גם כן לחגיגה. "אם יש לך שלד טוב ויציב ושיטה מתפקדת, אפשר לשחק ברמה הכי גבוהה שיש בשני צדי המגרש וכלל לא משנה מי משחק", הסביר בודנהולצר.
3 צפייה בגלריה
בובי פורטיס
בובי פורטיס
"להגיע לכאן הייתה ההחלטה הטובה ביותר בקריירה שלי". פורטיס
(צילום: AP)
"להגיע לכאן הייתה ההחלטה הטובה ביותר בקריירה שלי", הודה פורטיס, שקיבל את המקום בחמישייה במקום יאניס, שישב על הספסל באזרחי. "יש פה שחקנים ותיקים טובים כמו יאניס וברוק, שהופכים אותי גם לשחקן הגנה טובה. ויש חבר'ה כמו קריס וג'רו שיודעים איך לקלוע, אבל סומכים עליי שגם אני אשים את הכדור בטבעת. זו פשוט הייתה החלטה 'עסקית' נהדרת".
"פשוט ידעתי שאני צריך להיות אגרסיבי", הוסיף הולידיי, שהיה אחראי על כמה מההיילייטס הלילה. "לא משנה מה זה מצריך ואם יאניס ישחק או לא. אני מרגיש שהדרך הטובה ביותר שאעזור לקבוצה זה להיכנס לצבע, לחדור ולשלוח מסירות לחברים שניצבים מחוץ לקשת השלוש או פנויים לזריקה. או פשוט למסור לברוק לדאנקים מפלצתיים".
פורסם לראשונה: 10:54, 02.07.21