אחרי דחייה בת חודשיים בשל מגפת הקורונה, עונת ה-WNBA נפתחה הערב (שבת) - והיא שבה עם מסר של שחקניות הליגה. רגע לפני שריקת הפתיחה, ובזמן שהתנגן ההמנון האמריקאי במתחם הבועה בפלורידה, שחקניות ניו יורק ליברטי וסיאטל סטורם ירדו בהפגנתיות מהפרקט.
מפגן המחאה הזו הוא כמובן בשל האירועים האחרונים בארה"ב, ובראשם מותו של ג'ורג' פלויד - אותו אזרח אפרו-אמריקני שנחנק למוות בעת מעצרו על-ידי המשטרה. ללא קשר למחאה, עלו שחקניות שתי הקבוצות עם גופיות ועליהן שמה של בריונה טיילור. טיילור, פרמדיקית מקנטאקי, נורתה בפברואר האחרון שמונה פעמים כשבלשים על אזרחי ממחלק הסמים פרצו לדירתה בלי להזדהות והרגו אותה.
השחקניות יורדות מהמגרש לאות מחאה
2 צפייה בגלריה
סברינה יונסקו (משמאל) בבכורה מול אלישה קלארק
סברינה יונסקו (משמאל) בבכורה מול אלישה קלארק
סברינה יונסקו (משמאל) בבכורה מול אלישה קלארק
(צילום: AP)
המחאת של קבוצות ה-WNBA בזמן ההמנון כבר עשתה רעש ציבורי, למרות שהמשחק עדיין לא הסתיים. דייויד גרדנר מ"בליצ'ר ריפורט" צייץ: "הליברטי והסטורם ירדו מהפרקט בזמן נגינת ההמנון. שתי הקבוצות פתחו את העונה עם ניצחון".
המחווה לבריונה טיילור
אחרי המחאה, כל העיניים הופנו לכוכבת העתיד סברינה יונסקו, שערכה את משחק הבכורה שלה ב-WNBA. היא נבחרה באפריל במקום הראשון בדראפט על ידי ניו יורק ליברטי ורשמה הערב משחק ראשון בקריירת הבוגרות שלה.
כבר בשנה שעברה יונסקו הייתה יכולה להיבחר ראשונה, אבל המשיכה שנה נוספת במכללת אורגון ובניו יורק, שזכו מוקדם יותר בבחירה הראשונה בדראפט, חגגו. הליברטי (שעברו לברוקלין), בדומה לניקס, הם קבוצה כושלת בשנים האחרונות. בעבר הגיעו שלוש פעמים לגמר ה-WNBA, אבל זה קרה אי שם ב-1999, 2000 ו-2002. בשנתיים האחרונות הם אפילו לא הצליחו להשתחל לפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
סברינה יונסקו
סברינה יונסקו
לא משחק שהיא תרצה לתייק בזכרון. יונסקו
(צילום: AP)
רק שמשחק הבכורה של הסופרסטארית הצעירה לא היה כזה מזהיר. יונסקו והליברטי הפסידו 87:71 במשחק חד צדדי לסיאטל סטורם, אחת מהמועמדות ללכת עד הסוף בעונה המקוצרת. הרכזת קלעה את הסל הראשון שלה אי פעם ב-WNBA חמש דקות בתוך המשחק, כרשמה סל וירטואוזי על נטאשה הווארד, אבל סיימה משחק פושר למדי.
יונסקו רשמה שורה סטטיסטית של 12 נקודות (4 מ-17 מהשדה, כולל 0 מ-8 מחריד משלוש), 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-34 דקות. ליישיה קלרנסון הוליכה את ניו יורק עם 20 נקודות. מהעבר השני, חמש שחקניות קלעו בספרות כפולות אצל המנצחת. מעל כולן בלטה כמובן בריאנה סטיוארט עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים. אלישה קלארק, שחקנית נבחרת ישראל לשעבר, תרמה 4 משלה.
פורסם לראשונה: 19:58, 25.07.20