המסע של גונזאגה לזכייה ראשונה באליפות המכללות בכדורסל נמשך, ובשני בלילה הקבוצה תיאבק מול ביילור על התואר, אבל את התסריט הזה למשחק שלה בפיינל-פור איש לא דמיין. המדורגת ראשונה במערב, שהגיעה לחצי הגמר במאזן 0:30 העונה ופגשה במפתיע את המדורגת 11 במזרח UCLA, נאבקה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) במשך 40 דקות צמודות פלוס חמש של הארכה, לפני שסל ניצחון מופרע על הבאזר הכניס את אמריקה והרשתות החברתיות לטירוף שקשה להסביר. 90:93 לגונזאגה, שרחוקה ניצחון אחד מתואר היסטורי.
היו גיבורים רבים למשחק הזה, אבל הסופרסטאר של גונזאגה, שחקן השנה הראשונה ג'יילן סאגס, שמר לעצמו את הכבוד לגמור את הסיפור. 3.3 שניות לסיום, ג'וני ג'וזאנג מ-UCLA החטיא, לקח ריבאונד התקפה והשווה ל-90:90, מה שנראה היה כמו מסלול להארכה שנייה, אבל גונזאגה הוציאה במהירות את הכדור, וסאגס שיגר שלשה מהאזור שאוהבים לכנות "הלוגו" – זה שנמצא פחות או יותר בקצה הלוגו של עיגול החצי, איפשהו בין הקו המפריד בין הצדדים לקשת השלוש. השלשה הזו צללה פנימה בעזרת הקרש, סל ניצחון מהאגדות.
4 צפייה בגלריה
שחקני גונזאגה חוגגים עם ג'יילן סאגס
שחקני גונזאגה חוגגים עם ג'יילן סאגס
וואו! שחקני גונזאגה חוגגים עם ג'יילן סאגס
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ג'יילן סאגס קולע את שלשת הניצחון
ג'יילן סאגס קולע את שלשת הניצחון
מהלוגו. ג'יילן סאגס קולע את שלשת הניצחון
(צילום: AFP)
המשחק היה מותח לכל הדרך, כש-UCLA נשארת קרובה בניגוד לציפיות ואפילו פותחת פער קטן במהלך המחצית הראשונה. גונזאגה שלטה לגמרי בצבע בזכות דרו טימי המעולה (25 נקודות), אבל היריבה החזירה בכל פעם עם שרשרת ג'אמפרים חלקים, כשמעל כולם ג'וזאנג הנהדר שהראה יד חלקה לחלוטין עם 29 משלו. עד להפסקה גונזאגה עלתה ל-44:45 עם דקות גדולות של ג'ואל אייאי (22 נקודות, שיא קריירה), אבל כאשר הסנטר קודי ריילי תפס מומנטום במחצית השנייה, זה עזר ל-UCLA לאיים מעוד מצבים ולהמשיך במשחק הנדנדה.
המשחק הלך להארכה ב-81:81, הרבה בגלל מהלך פנטסטי של סאגס שחסם את ריילי והמשיך באסיסט מבריק לטימי. נראה היה שגונזאגה תופסת שליטה עם 6 רצופות של טימי בהארכה, אבל שלשה אדירה של חיימה חאקז חתכה מהפער, וג'וזאנג השווה. ואז הגיע הסל שכנראה יגדיר את העונה הזו. סאגס סיים עם 16, בצד השני חאקז קלע 19, טייגר קמפבל 17 וריילי 14 ו-10 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
שחקני UCLA מאוכזבים בסיום
שחקני UCLA מאוכזבים בסיום
מתחו את גונזאגה 45 דקות, והפסידו. שחקני UCLA מאוכזבים בסיום
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ג'יילן סאגס
ג'יילן סאגס
ניצחון אחד מהיסטוריה. ג'יילן סאגס בטירוף רגע אחרי
(צילום: AFP)
ביילור, הראשונה בדרום, מחקה בחצי הגמר המוקדם את יוסטון (2 במערב התיכון) עם 59:78. במחצית ראשונה אכזרית ביעילותה, ביילור טסה ל-20:45 ולא הותירה ספקות. גם עבור ביילור זו הזדמנות לזכייה היסטורית – כך שבכל מקרה נקבל אלופה טרייה לגמרי – רק שבניגוד לגונזאגה ששיחקה בגמר לפני ארבע שנים, ההופעה היחידה של ביילור במעמד הייתה מעט פחות מחודשיים לפני ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.
ג'ארד באטלר (17) ודביון מיצ'ל (12 ו-11 אסיסטים) תיסכלו את יוסטון עם הפגזת שלשות, מרקוס סאסר החזיר ב-20. לא משנה מה יקרה, זה הולך להיות גמר מרגש במיוחד באינדיאנפוליס (בין שני לשלישי, 4:20).