וסיליה מיצ'יץ' סומן מגיל צעיר מאוד כפוטנציאל להיות כוכב. כבר בגיל 16 הוא שיחק בליגה הראשונה בסרביה, ומהר מצא עצמו ביורוליג, בין השאר בבאיירן מינכן, הכוכב האדום וז'לגיריס קובנה, אבל רק מאז שהגיע לאנאדולו אפס בקיץ 2018 הוא החל לפרוע את השטרות.
בין לבין הוא עלה עם ז'לגיריס קובנה לפיינל פור היורוליג, אבל מבחינת מספרים (7.7 נקודות באותה עונה) זה עדיין לא היה זה.
3 צפייה בגלריה
וסיליה מיצ'יץ'
וסיליה מיצ'יץ'
וסיליה מיצ'יץ'
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
עתמאן
עתמאן
עתמאן. יכול להיות מרוצה
(צילום: EPA)
אחרי הניצחון הגדול אמש (שישי) על פנאתינייקוס בחוץ - 77:80, ובכלל לאור העונה הנהדרת שעוברת עליו, אפשר להגיד שהרכז הסרבי מיצב את עצמו בטופ 5 של שחקני היורוליג. שימו לב לסטטיסטיקה הנפלאה שלו אתמול - שיא קריירה של 33 נקודות, 17 מהן ברבע השלישי, והוא לבדו סחב את אנאדולו קאמבק מרשים באואקה נגד פאו.
"מיצ'יץ' היה השחקן ששלט בקצב המשחק", החמיא לו בסיום מאמן פנאתינייקוס, יורגוס וובוראס. "הוא שיחק 33 דקות, קלע, יצר ועשה המון בעיות להגנה שלנו". גם עתמאן לא יכול היה להישאר אדיש: "מיצ'יץ' היה יוצא מן הכלל הערב. הוא חיפה על ההיעדרות של לארקין ובובואה".
מיצ'יץ' עצמו אמר: "אני מרגיש נהדר. הכי חשוב שהשגנו ניצחון, זה הניצחון הראשון בקריירה שלי באואקה. נלחמנו עד הסיום, וזה היה קשה כי חסרנו הרבה שחקנים".
אפשר להגיד שאחת הסיבות המרכזיות לפריצה של מיצ'יץ' העונה נובעת מכך ששיין לארקין, הכוכב הגדול של ארגין עתמאן, לא בכשירות מלאה והחמיץ לא מעט משחקים, כולל זה אתמול. ועדיין, ממוצע שלו העונה - 15.1 נקודות ו-5.9 ריבאונדים ב-33.4 נקודות, מראה שזה לא מקרי, וכנראה שלא נראה אותו עוד הרבה בשנים הבאות ביורוליג, כאשר התחנה הבאה שלו תהיה ה-NBA.
3 צפייה בגלריה
הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ'
הסוכן הגדול באירופה, מישקו רזנאטוביץ'
רזנאטוביץ' (במרכז). מכוון את הקריירה של מיצ'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
למעשה, מיצ'יץ' כבר טעם בצורה מסוימת את הליגה הטובה בעולם אחרי שנבחר במקום ה-52 בדראפט 2014 על ידי פילדלפיה, שעדיין מחזיקה בזכויות עליו. בקיץ האחרון היו לא מעט דיווחים שקושרים אותו ל-NBA, אבל מיצ'יץ' דחה את ההצעות, וסוכנו מישקו רזנאטוביץ' אמר שהרכז לא מעוניין להיות שחקן ספסל, אלא גורם משמעותי בקבוצה שתחתים אותו.
בטח ביחס לעונה הקודמת, בה שלטה בצורה סופר דומיננטית ביורוליג, ב-2020/21 הולך הרבה יותר קשה לאנאדולו, שעומדת על מאזן 3:4 ומדורגת במקום השביעי. אבל אם מיצ'יץ' ימשיך לספק תצוגות כמו מול פאו, אין ספק שהטורקים יעלו במעלה הטבלה.