"הריקוד האחרון", סדרת הדוקו שתיעדה את עונתו האחרונה של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס, זכתה הלילה (בין שבת לראשון) בפרס האמי בקטגוריית "סדרת הדוקו הטובה ביותר של השנה".
הסדרה ששודרה ב-ESPN ונטפליקס, עקבה אחרי מייקל ג'ורדן, שדיבר על הרגעים המשמעותיים במהלך הקריירה האדירה שלו, ובמקביל כאמור תיעדה את עונת 1997/8 שהסתיימה עם הטבעת השישית והאחרונה של ג'ורדן בקריירה. בין המרואיינים היו כוכבים גדולים כמו סקוטי פיפן, דניס רודמן, פיל ג'קסון, סטיב קר, שסיפרו על החוויה שלהם לצד ג'ורדן. גם נשיאי ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון וברק אובמה התראיינו ל"ריקוד האחרון".
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן. ממשיך לנצח
(צילום: AP)
התוכנית עלתה לשידור בזמן שמגפת הקורונה השביתה את הספורט העולמי והפכה ללהיט ענק ולדוקו הנצפה ביותר בהיסטוריה של ESPN. זאת הפעם הראשונה ש-ESPN זוכה באמי בקטגוריית הדוקו והשישית בסך הכל של ענקית השידור האמריקאית.
הסדרה עוררה שיח ער ברשתות החברתיות וגררה התייחסות משחקני NBA פעילים וגם מכוכבי עבר. על פי דיווחים בארצות הברית, פיפן, לא אהב את האופן בו הוצג ו"יותר מרתח מכעס על ג'ורדן". מי שתקף בחריפות את MJ היה חברו לשעבר בבולס, הוראס גראנט, שהוצג באור שלישי בסדרה.
2 צפייה בגלריה
אמי
אמי
טקס האמי. נערך ב"זום"
(צילום: AP)
"היה נחמד מאוד לצפות בה, אבל מי ששיחק איתו יודע ש-90 אחוז ממנה היה בולשיט מבחינת העובדות שהוצגו שם", אמר גראנט. שחקן העבר הוסיף: "זו לא האמת – הרבה דברים שג'ורדן אמר על שחקנים אחרים, אותם שחקנים הגיבו לו על זה, אבל כל זה איכשהו נערך מחוץ לסדרה הדוקומנטרית, אם אתם באמת רוצים לקרוא לה דוקומנטרית".