ג'ורדי ברטומיאו, סוף הדרך? באתר SDNA היווני דווח בצהריים (שישי) כי נשיא המפעל נושל מסמכויותיו המרכזיות בהצבעה שנערכה בפגישה בין 11 הקבוצות המשוריינות (רישיון A) במפעל, כולל מכבי תל אביב.
על פי הדיווח, כל 11 הקבוצות הצביעו בעד הדחתו של ברטומיאו. יש לציין כי הספרדי אמור להישאר בתפקידו כרגע כמנכ"ל, אבל סמכויותיו יקוצצו בצורה דרסטית, והוא אף עשוי לעזוב בעקבות המפלה הקשה שספג.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו
ברטומיאו. מי יחליפו?
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, באמצע חודש אפריל נערכה פגישה של שבע מהקבוצות הבכירות ביורוליג - אנאדולו אפס, צסק"א מוסקבה, ארמאני מילאנו, מכבי ת"א, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה - בה הן קיבלו החלטה עקרונית שהן אינן מעוניינות יותר בשירותיו של ברטומיאו.
הסיבה המרכזית היא חוסר הרצון שלהi מההתנהלות הכלכלית של הנהלת היורוליג בראשותו, והעובדה שחלוקת הכספים אינה מתנהלת כפי שהקבוצות שמביאות את הקהל הרב ביותר היו רוצות. על פי הדיווחים, מכבי ת"א הייתה מהבולטות בהתנגדות לברטומיאו.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו
ברטומיאו עם מזרחי בימים שמחים יותר
(צילום: עוז מועלם)
ברטומיאו בן ה-62 הוא העסקן החזק בכדורסל האירופי. משנות ה-80 ועד אמצע ה-90 עבד במינהלת הליגה הספרדית. מ-1994 ועד שנת 200 היה סגן נשיא המינהלת, ובתחילת המילניום החל לעבוד ביורוליג וניהל את ההצגה. בשנת 2011, בנוסף לתפקידו כיושב ראש מועצת המנהלים של המפעל, מונה גם לנשיא.