הלילה (בין שבת לראשון) נערך טקס היכל התהילה של הכדורסל, כשהשם המשמעותי ביותר שנכנס הוא קובי בראיינט המנוח, אחד הסמלים הגדולים בתולדות הלייקרס. זו גם הסיבה שכמעט כל המשחקים הוקדמו ונערכו בשעות נוחות, לפחות עבורנו הישראלים.
הלייקרס עשו את העבודה שלהם עם ניצחון חשוב רגע לפני ליל המשחקים האחרון, ברוקלין הבטיחה באופן מעשי את המקום השני במזרח והניקס הפכו את קרבות המיקום בפלייאוף לבלגן אחד גדול.
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס עם הטבעה אופיינית
לברון ג'יימס עם הטבעה אופיינית
איזה דאנק. לברון ג'יימס והמהלך האדיר ברבע הראשון
(צילום: AP)

אינדיאנה – ל.א לייקרס 122:115

לברון ג'יימס שב אחרי היעדרות של כמעט שבועיים וסיים עם 24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. שיתוף הפעולה שלו עם אנתוני דייויס (28 נקודות ו-10 ריבאונדים) הזכיר למה הם מסוגלים כשהם ביחד על הפרקט. וכשמשאבת הריבאונדים אנדרה דראמונד (11 נקודות ו-15 ריבאונדים) גם שם – קשה מאוד לגבור על הקבוצה של פרנק ווגל.
רבע ראשון טוב, שכלל גם אלי-הופ אדיר של ג'יימס, סידר לאורחת יתרון מבטיח עליו היא שמרה לכל אורך המשחק. אל-איי כבר עלתה לפער דו ספרתי, אך קצת איבדה את הראש במאני-טיים, והפייסרס, בעיקר הודות לקאריס לוורט (28 נקודות ו-12 אסיסטים), הצליחו לקזז עד לפיגור של שלוש נקודות (111:108) כשנותרו שלוש דקות על השעון.
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס ואנתוני דייויס
לברון ג'יימס ואנתוני דייויס
כששניהם משחקים, הלייקרס קבוצה אחרת לחלוטין. לברון ג'יימס ואנתוני דייויס
(צילום: רויטרס)
חמש נקודות רצופות של לברון שמו סוף לחלומות הקאמבק של אינדיאנה והלייקרס חגגו את הניצחון החשוב. למה חשוב? כי הפסד היה שולח אותם באופן סופי לפליי-אין. הניצחון הזה גרם לכך שהם בשוויון במאזן (30:41) עם פורטלנד, כשהשתיים ישחקו מחר בלילה - הלייקרס מול ניו אורלינס והבלייזרס נגד דנבר - בקרב חשוב על המקום השישי, הבדל גדול לעומת הפליי-אין האכזרי. במקרה של שוויון במאזן גם בסיום העונה, פורטלנד תזכה במקום השישי והאלופה תיאלץ להעפיל לפלייאוף דרך הפליי-אין.

מילווקי - מיאמי 108:122

קריס מידלטון ובראיין פורבס קלעו 21 נקודות כ"א, ויכול מאוד להיות ששתי הקבוצות ייפגשו שוב בסיבוב הראשון בפלייאוף המזרח. ג'רו הולידיי הוסיף 20 ו-10 אסיסטים לבאקס, שניצחו שלושה משחקים ברציפות ושמונה מתוך תשעת האחרונים שלהם. קנדריק נאן סיים עם שיא עונה של 31 נקודות להיט, שהפסידו למרות שהשוו את שיא המועדון בקליעות מחוץ לקשת עם 22 מ-49.
מילווקי שלישית כרגע במזרח ומיאמי שישית, אבל זה עדיין לא סופי. הבאקס יכולים לסיים במקום השני אם ינצחו את שיקגו במשחק האחרון של העונה הסדירה וברוקלין תפסיד בבית לקליבלנד. מיאמי יכולה לעלות למקום החמישי אם תנצח את יוסטון והניקס יפסידו בבית לבוסטון.

ברוקלין – שיקגו 91:105

ברוקלין ניצחה בהילוך שני את הבולס והבטיחה מעשית את המקום השני במזרח. קיירי ארווינג סיים כקלע המוביל של הנטס עם 22 נקודות, קווין דוראנט הסתפק ב-12 נקודות, לצד 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
ברוס בראון היה טוב מאוד עם 16 נקודות ו-12 ריבאונדים, ג'ף גרין סיים עם 19 נקודות (7 מ-8 מהשדה) מהספסל. המארחת הייתה זקוקה לרבע אחד סביר, השני, בו היא ניצחה 22:33 והפער הזה הספיק לה עד לסיום. פטריק וויליאמס סיפק 24 נקודות לזכות המפסידה, ניקולה ווצ'ביץ' איכזב עם 10 נקודות ב-4 מ-18 מזעזע מהשדה.
5 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
(צילום: AP)

ניו יורק – שארלוט 109:118 (בהארכה)

טריפל-דאבל מרשים של ג'וליוס רנדל, שסיים עם 33 נקודות, 10 ריבאונדים ו-13 אסיסטים. הוא קיבל סיוע מארבעה שחקנים נוספים שסיימו בספרות כפולות. שתי הקבוצות קיבלו לא מעט הזדמנויות לנצח במשחק בזמן החוקי, אך החטאות משני הצדדים שלחו את המשחק הזה לחמש דקות נוספות של כדורסל. שם הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט.
הניצחון הזה מסבך מאוד את המצב במאבקי המיקום במזרח. שלוש קבוצות (הניקס, אטלנטה ומיאמי) במרחק של חצי משחק אחת מהשנייה, כשההיט ישחקו בהמשך הלילה מול מילווקי.
5 צפייה בגלריה
ג'וליוס רנדל מול לאמלו בול
ג'וליוס רנדל מול לאמלו בול
ג'וליוס רנדל מול לאמלו בול
(צילום: רויטרס)

סן אנטוניו - פיניקס 140:103

הסאנס (21:50) פשוט פירקו את החבורה של גרג פופוביץ' (38:33) בחוץ ומי יודע, אולי השתיים עוד ייפגשו בפלייאוף הקרוב. פיניקס, שעדיין יכולה להשתוות ליוטה עם המאזן הטוב במערב ובליגה כולה, התנפלה על יריבתה ברבע הראשון וסיימה אותו ב-17:34 חד-צדדי וקל. הספרס יפגשו את גולדן סטייט או ממפיס בטורניר הפליי-אין.
דווין בוקר הוביל את הסאנס עם 27 נקודות, מיקל ברידג'ס תרם 18, כריס פול 16 ו-10 אסיסטים ודריו שאריץ' 13. גורג'י דנג וקלדון ג'ונסון קלעו 18 נקודות כ"א, דמאר דרוזן קיבל מנוחה.
5 צפייה בגלריה
דווין בוקר
דווין בוקר
דווין בוקר
(צילום: רויטרס)

מינסוטה - בוסטון 124:108

משחק לפרוטוקול עבור בוסטון (35:36), שתסיים את העונה הסדירה במקום השביעי ותפגוש את שארלוט או וושינגטון (לשתיהן 38:33) בפליי-אין.
ג'ייסון טייטום הוביל כרגיל את הסלטיקס עם 26 נקודות ו-11 ריבאונדים, אוון פורנייה הוסיף 18 משלו וטרמונט ווטרס 14 מהספסל. קארל-אנתוני טאונס (24 נקודות) ואנתוני אדוארדס (23) הובילו את הטימברוולבס החלשים (49:22).
פורסם לראשונה: 23:01, 15.05.21