בעונה שעברה קוואי לנארד סחב ערב אחר ערב את טורונטו על הגב שלו עם תצוגה אחר תצוגה אחר תצוגה – זה הסתיים באליפות היסטורית לזכות הרפטורס ועכשיו בקליפרס מקווים שהסופרסטאר יסדר גם להם אחת. הלילה (בין שישי לשבת) הוא עשה בדיוק את מה שמצפים ממנו כשסיים עם 36 נקודות, תשעה ריבאונדים ושמונה אסיסטים בדרך ל-122:130 על דאלאס ויתרון 1:2 בסדרה.
הקליפרס היו בשליטה מהפתיחה ואף סיפקו רבע שני משוגע של 31:45 בדרך ליתרון שיא של 18 נקודות, כשגם קאמבק של המאבס ברבע האחרון לא הספיק להם. הסיבה? קוואי. דאלאס הצליחה כבר להוריד את הפער לשמונה נקודות כשנותר מספיק זמן לשחק, אבל לנארד (שלשה ודאנק) קלע חמש נקודות רצופות כדי לשים סוף לפנטזיות הקאמבק.
7 צפייה בגלריה
קוואי לנארד מוקף בשחקני דאלאס
קוואי לנארד מוקף בשחקני דאלאס
עשה מה שהוא רוצה. קוואי לנארד מוקף בשחקני דאלאס
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' מחזיק את הקרסול הפגוע
לוקה דונצ'יץ' מחזיק את הקרסול הפגוע
בדאלאס מקווים שהוא יהיה כשיר למשחק הבא. לוקה דונצ'יץ' מחזיק את הקרסול הפגוע
(צילום: רויטרס)
מעבר לזה, לא פשוט בכלל לנצח, בטח קבוצה כמו הקליפרס, ללא הכוכב הגדול ביותר שלה במאני-טיים. לוקה דונצ'יץ', שהספיק לרשום טריפל דאבל (13 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים) נקע את קרסולו במהלך הרבע השלישי וראה את הקבוצה שלו מתקשה. הוא ניסה לשוב ברבע האחרון, אבל ויתר כשהבין שזה בלתי אפשרי.
מלבד לנארד, שישה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות, כשלנדרי שאמט סייע עם 18 נקודות ופול ג'ורג' הסתפק ב-11 נקודות באחוזים מזעזעים (3 מ-16 מהשדה), אך גם הוסיף תשעה ריבאונדים ושבעה אסיסטים. קריסטאפס פורזינגיס הצטיין אצל המפסידה עם 34 נקודות ו-13 ריבאונדים.
7 צפייה בגלריה
קריסטאפס פורזינגיס קולע מעל פול ג'ורג'
קריסטאפס פורזינגיס קולע מעל פול ג'ורג'
לבד אי אפשר. קריסטאפס פורזינגיס קולע מעל פול ג'ורג'
(צילום: AFP)

פילדלפיה – בוסטון 102:94 (3:0)

קמבה ווקר נמצא בליגה כבר תשע עונות, הוא רשם שלוש הופעות באולסטאר, אבל מעולם לא ניצח בסדרת פלייאוף. השנה נראה שזה הולך לקרות. הגארד הנפלא סיפק הלילה 24 נקודות ושמונה ריבאונדים והוביל את הסלטיקס לניצחון ויתרון 0:3 בסדרה מול הסיקרס. ג'יילן בראון הוסיף 21 נקודות וג'ייסון טייטום סייע עם 15 נקודות משלו.
בצד השני, כרגיל יש לומר, ג'ואל אמביד הוביל את הקבוצה שלו, הפעם עם 30 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל כשהוא והקבוצה שלו קולעים כל כך רע מהשדה (29.5 אחוז) אי אפשר לנצח לא משנה מה. זה האחוז הגרוע ביותר של פילי בפלייאוף מזה 40 שנה, ועדיין היא קיבלה צ'אנס אמיתי לקחת את המשחק הזה.
7 צפייה בגלריה
קמבה ווקר ומרקוס סמארט
קמבה ווקר ומרקוס סמארט
בדרך לנצח סדרת פלייאוף ראשונה בקריירה. קמבה ווקר עם מרקוס סמארט
(צילום: MCT)
ביתרון 92:94, אמביד שלח כדור על כל המגרש שהלך לאיבוד והפך בצד השני למהלך של סל ועבירה תוצרת בראון. בהתקפה הבאה טייטום חסם את הסנטר של פילדלפיה שעשתה עבירה בלתי ספורטיבית שלמעשה סגרה סיפור בדרך לריצת 0:10 בשתי הדקות האחרונות.

יוטה – דנבר 87:124 (1:2)

הג'אז ממשיכים לשמור על ממוצע הנקודות שלהם, אבל בכל משחק מצליחים להגביל יותר ויותר את ההתקפה של הנאגטס והנה הם כבר ביתרון 1:2 בסדרה. המשחק הזה היה חד צדדי מהפתיחה ועד לסיום כשיתרון השיא עמד על 39 נקודות (לא הבדל כזה גדול לעומת תוצאת הסיום).
7 צפייה בגלריה
מייק קונלי
מייק קונלי
התגעגעו אליו ביוטה. מייק קונלי
(צילום: רויטרס)
יוטה פגעה נהדר מחוץ לקשת עם 18 מ-37 (48.6 אחוז) והצליחה לעצור את הצמד ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי על 27 נקודות משותפות בלבד (במשחק הראשון הם הגיעו ל-65 כאלו). מייק קונלי, שחזר סוף סוף מהפציעה שלו, הראה כמה הוא היה חסר וסיים כקלע המוביל עם 27 נקודות (7 מ-8 מחוץ לקשת). רודי גובר שלט בצבע עם 24 נקודות ו-14 ריבאונדים ודונובן מיצ'ל הסתפק ב-20 נקודות.

ברוקלין - טורונטו 117:92 (3:0)

לפחות על פי המשחק השלישי בסדרת הפלייאוף בין טורונטו לברוקלין, הרפטורס בדרך לסוויפ קליל בסיבוב הראשון. החבורה של ניק נרס טיילה ל-92:117 על הנטס ועלתה ל-0:3 בסדרה. הרפטורס ניצחו בכל אחד מארבעת הרבעים ולמעשה שלטו מהרגע הראשון. הם עלו ל-17:24 בסיום הרבע הראשון, 42:57 בהפסקה וכבר הוליכו ב-31 הפרש במהלך הרבע האחרון.
7 צפייה בגלריה
איבקה וסיאקם
איבקה וסיאקם
איבקה וסיאקם מבינים שזה היום שלהם
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
פרד ואנווליט
פרד ואנווליט
ואנווליט בדרך לעוד שתי נקודות קלות
(צילום: AP)
אגב, תאמינו או לא, אבל אלופת ה-NBA מוליכה לראשונה בתולדותיה 0:3 בפלייאוף. הערב היא קלעה ב-50.5 אחוז מהשדה ו-47.4 מחוץ לקשת, אבל זו כנראה לא חוכמה גדולה מול הסגל שהציבה ברוקלין ב'בועה' באורלנדו. פסקל סיאקם הוליך את קלעי טורונטו עם 26 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. פרד ואנווליט הוסיף 22 (6 מ-10 לשלוש), סרג' איבקה 20 ו-13 ריבאונדים ושימו לב גם לשורה הסטטיסטית של קייל לאורי: 11 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.טיילר ג'ונסון קלע 23 לנטס האומללים. המשחק הרביעי בסדרה ייערך בלילה בין ראשון לשני.
פורסם לראשונה: 23:05, 21.08.20