זה היה צפוי שלברון ג'יימס יגיב על הדברים הקשים שאמר עליו זלאטן איברהימוביץ' בראיון שנתן בשבדיה לאחרונה, ובו ביקר את הכדורסלן הטוב בעולם על התנהלותו מחוץ לפרקט: "אני לא אוהב שספורטאים מדברים על פוליטיקה. תתעסק במה שאתה טוב בו. זאת טעות שהרבה ספורטאים עושים".
אחרי הניצחון לפנות בוקר (בין שישי לשבת) של לוס אנג'לס לייקרס על פורטלנד 93:102, בו לברון כיכב עם 28 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, הוא התייחס לביקורת של איברהימוביץ'.
1 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ', לברון ג'יימס
זלאטן איברהימוביץ', לברון ג'יימס
זלאטן ולברון
(צילומים: AP ו-AFP)
"לעולם לא אשתוק בנוגע לדברים שהם לא נכונים", אמר ג'יימס. "אני מדבר על האנשים שלי ועל שוויון, חוסר צדק חברתי, גזענות, דברים שקורים בקהילה שלנו. אני רואה מה קורה אצלנו. יש לי מעל 300 ילדים בבית הספר שהקמתי, הם צריכים קול ואני הקול שלהם. אני מנצל את הכוח שלי להמשיך ולדבר על דברים רעים שקורים לא רק בקהילה שלי, אלא בכל ארצות הברית והעולם".
לברון נתן כדוגמה את שחקנית הכדורסל לשעבר, רנה מונטגומרי, שבדיוק כמוהו יצאה נגד גזענות, ואתמול הפכה יחד עם קבוצה משקיעים לבעלים של אטלנטה דרים מה-WNBA בה שיחקה, אחרי שהבעלים הקודמת, הסנאטורית לשעבר, קלי לופלר, יצאה נגד היוזמה של השחקניות להופיע למשחקים עם גופיות שעליהן שמות של קורבנות לאלימות משטרתית: "אין סיכוי שאתמקד רק בספורט ואכדרר, כי אני יודע כמה הקול שלי משפיע. אתם יכולים לשאול את רנה מונטגומרי על זה. האישה האפרו-אמריקנית המדהימה הזאת היא חלק מחבורה שרכשה קבוצת WNBA".
לסיכום לברון עקץ בחזרה את זלאטן: "זה מצחיק שהוא אמר את זה עליי, כי ב-2019 כשהוא היה בשבדיה הוא אמר דברים דומים על גזענות בגלל ששם המשפחה שלו לא התאים לשבדים. עשיתי את שיעורי הבית שלי עליו".