ב-16 באוקטובר הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר הולך לקרוא בשמו של דני אבדיה והוא אמור להיות השחקן הישראלי השלישי בהיסטוריה שישחק בליגה הטובה בעולם.
אבדיה עזב את מכבי תל אביב בשבוע שעבר אחרי שזכה איתה באליפות והתפנה כדי להתכונן לאתגר הגדול בחייו. ב-25 באוגוסט נדע את הסדר בו הקבוצות הולכות לבחור, מה שככל הנראה אמור גם לעזור להמר איפה וכמה גבוה ייבחר אבדיה.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
ושמישהו ינסה לעצור אותו. דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה חוטף מקלחת קרה
דני אבדיה חוטף מקלחת קרה
עזב עם טבעת אליפות. אבדה חוטף מקלחת קרה בחגיגות
(צילום: ספי מגריזו)
באופן מסורתי, ב-ESPN ערכו דירוג מקדים ל-100 השחקנים הטובים ביותר שרשומים לדראפט הקרוב, בעיקר כי לשחקני הקולג'ים הייתה אפשרות עד אתמול (שני) למשוך את שמם מהרשימות כדי להמשיך שנה נוספת ב-NCAA. ראוי לציין שלשחקנים האירופיים יש תאריך שונה, אך הוא עדיין לא נקבע.
בדירוג שפורסם היום אבדיה קיבל את המקום הרביעי היוקרתי. על פי הניתוח עליו חתום ג'ונתן גיבוני, אחד ממומחי הדראפט הגדולים והידועים בארה"ב, אבדיה אמור להיות מתופקד כפורוורד מוביל כדור.
בין היתר נכתב עליו שהוא גבוה מספיק כדי לשחק פאוור פורוורד ויש לו את השליטה בכדור והיצירתיות של רכז. בעל ראיית משחק ותזמון ברמה גבוהה. הוא שחקן התקפה אגרסיבי שתמיד מחפש את הסל. מצוין בחיתוכים ובתנועה ללא כדור והראה שיפור גדול מאוד במשחק ההגנה.
3 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
גם הוא נמצא בדירוג של ESPN. ים מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
אך לצד זאת דובר על בעיות הקליעה שלו, בעיקר מחוץ לקשת ומהעונשין. ובנוסף, מתקשה הרבה יותר בהתקפה עומדת והכדרור ויכולת הסיום שלו ביד החלשה (שמאל) הרבה פחות טובה.
אבל אבדיה הוא לא הישראלי היחיד שנמצא ברשימה הזו, גם רכז הפועל תל אביב ים מדר שם. מדר הרשים מאוד את הסקאוטים ביורובאסקט האחרון, בו ישראל זכתה, והמניות שלו עלו מאוד מאז החזרה מפגרת הקורונה, כשהוא והאדומים לא היו רחוקים מהדחה סנסציונית של מכבי ת"א בפלייאוף.
מדר, שנרשם כמובן לדראפט, דורג במקום ה-46. למרות זאת, לדראפט קומביין, מחנה מיוחד אליו מגיעים 105 שחקנים מכל העולם שנבחרים על ידי 30 הג'נרל מנג'רים של הקבוצות ב-NBA, הוא לא זומן. אבדיה כצפוי קיבל זימון.