עולם הכדורסל לא יכול היה להישאר אדיש לתצוגה הלילה (בין שישי לשבת) של ג'ייסון טייטום, שהוביל את בוסטון מפיגור של 32 נקודות במחצית הראשונה לניצחון 140:143 לאחר הארכה על סן אנטוניו, תוך כדי שהוא קולע שיא קריירה של 60 נקודות.
כוכבי ה-NBA פרגנו לגארד של הסלטיקס אחד אחרי השני. בראדלי ביל, סקורר חסר רחמים נוסף, צייץ: "60 חתיכות נאגטס בלי צ'יפס. ג'ייסון טייטום תמשיך". דונובן מיצ'ל הוסיף: "אתה מיוחד". בבוסטון כל כך התלהבו מהתצוגה, שהחליטו לשחזר את התמונה האייקונית של ווילט צ'מברליין מחדר ההלבשה אחרי המשחק בו קלע 100 נקודות במדי פילדלפיה מול ניו יורק ניקס ב-1962.
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
(צילום: AFP)
טייטום, שקלע 31 נקודות ברבע הרביעי ובהארכה, השווה למעשה את שיאו ההיסטורי של לארי בירד מ-1985, והפך לשחקן השני בהיסטוריה של בוסטון שקולע 60 נקודות במשחק. כמו כן, הוא הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות הליגה שמגיע ל-60 אחרי דווין בוקר.
לטייטום הייתה הזדמנות לנצח את המשחק עוד לפני הארכה, אבל הוא החטיא זריקה בשניות הסיום."אם הוא היה קולע את הזריקה בשנייה האחרונה הוא לא היה משווה את השיא של בירד. אז אולי זה היה חלק מהתוכנית הגדולה שלו", צחק מאמנו בראד סטיבנס. על החצי הראשון הזוועתי של קבוצתו בסיומו היא ירדה להפסקה בפיגור 77:48, אמר המאמן: "אם יכולתי הייתי עוזב במחצית. אני יודע שהבת שלי עזבה במחצית, היו לה דברים אחרים לעשות. לא באמת הייתה סיבה להישאר".
בסיום טייטום הרים את בנו דוס על הידיים, וזכה לחיבוקים מכל חבריו לקבוצה, שהמשיכו לאחר מכן במקלחת קרה שערכו לכוכב שלהם בחדר ההלבשה. "זה היה לילה מיוחד. להיות סביב החברים שלי לקבוצה זה מהנה, הם שמחים עבורי. אנחנו רואים את העבודה הקשה שכל אחד מאיתנו משקיע בכל יום", אמר טייטום. "הרגע הכי חשוב במשחק היה כמובן הקאמבק שלנו וזה שכולם תרמו. אלה מסוג המשחקים שמבגרים אותנו כקבוצה".
3 צפייה בגלריה
טייטום יחד עם בנו בסיום המשחק
טייטום יחד עם בנו בסיום המשחק
טייטום יחד עם בנו בסיום המשחק
(צילום: AFP)
ג'יילן בראון, שקלע 5 מ-24 בלבד מהשדה, אבל תפר שלשה קריטית בהארכה, הוסיף: "הילד הזה נועד לגדולות. באופן אישי הייתי מחטיא היום גם אם הייתי מנסה לזרוק אבן לים, אבל טייטום סחב אותנו לניצחון. הוא שיחק קשוח".
דרך אגב, בוסטון רשמה את הקאמבק השלישי הכי גדול ב-25 העונות האחרונות ב-NBA. במקום הראשון נמצאת יוטה שחזרה מפיגור של 36 נקודות מול דנבר ב-1996, ובמקום השני סקרמנטו שחזרה מפיגור של 35 נקודת נגד שיקגו ב-2009.

לברון: "הקרסול עדיין כואב לי"

מי שחזר למגרשים אחרי היעדרות של שישה שבועות בהם החמיץ 20 משחקים הוא לברון ג'יימס, שהחלים מהנקע בקרסול. לצערו, הוא החטיא שלשה 2.7 שניות לסיום ההתמודדות מול סקרמנטו שהייתה מעלה את קבוצתו ליתרון, ובסופו של דבר היא הפסידה 110:106.
ג'יימס סיים הופעה לא רעה עם 16 נקודות (6 מ-12 מהשדה), 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 2 חטיפות, אבל גם 5 איבודים ב-32 דקות. "לא שיחקתי הרבה זמן, בלי מגע או חמש על חמש, רק אימונים אישיים. ניסיתי לשמור על כושר. אני חושב שהייתי בסדר מבחינת הכושר, אבל הקרסול קצת כאב לי תוך כדי המשחק. אני יודע שהמצב שלי ישתפר", אמר בסיום לברון.
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: AP)
על מה קבוצתו צריכה לעשות כדי לחזור ליכולתה מתחילת העונה, הוסיף הקינג: "צריכים להשתפר משני צדי המגרש. בהתקפה אלה איבודי הכדור שלנו, שסקרמנטו ניצלה לנקודות קלות, ובהגנה נתנו להם יותר מדי מבטים פנויים לזריקות נוחות. בשלב מסוים הובלנו כבר ב-10 הפרש, והם חזרו. נצטרך לעשות עבודה טובה יותר".