וושינגטון וויזארדס ממשיכה לצבור הפסדים (מאזן 4:0) ועדיין מחפשת את הניצחון הראשון בעונה. הלילה (בין שלישי לרביעי) זה הסתיים ב-115:107 ביתי ומתסכל לשיקגו בולס, במשחק בו האורחת די שלטה מהפתיחה.
לאבדיה, ששוב פתח בחמישייה, היה עוד משחק סולידי עם 9 נקודות (3 מ-5 לשלוש), 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חטיפות, חסימה ואיבוד ב-26 דקות. לצערו, הוא עוד פעם הסתבך בבעיית עבירות (סיים עם 5), ויכול היה לקבל יותר דקות.
4 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה להפריע לווייט
אבדיה מנסה להפריע לווייט
אבדיה שומר. הסתבך בבעיית עבירות
(צילום: AP)
מצב הרוח בוושינגטון רחוק מלהיות אידיאלי. לאור צירופו של ראסל ווסטברוק, הציפייה הייתה שהוויזארדס ייאבקו על מקום טוב במרכז המזרח, אך בפועל הקבוצה נראית לא מחוברת, כאשר כל שחקן חושב בעיקר על עצמו, ובנוסף ההגנה כלל לא קיימת.
ראסל ווסטברוק, שסיים משחק נוסף עם טריפל דאבל (21 נקודות, 15 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, אך גם 6 איבודים), העלה תמונה קבוצתית של וושינגטון לחשבון האינסטגרם שלו, תייג את כל השחקנים וציטט את מרטין לותר קינג: "אדם לא נמדד ברגעים שנוח לו, אלא דווקא באתגרים שעומדים בפניו". כמה דקות לאחר מכן אבדיה הגיב לו כשכתב: "המשפחה תמיד יחד".
4 צפייה בגלריה
התגובה של אבדיה לווסטברוק
התגובה של אבדיה לווסטברוק
התגובה של אבדיה לווסטברוק
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של ראסל ווסטברוק)
אז נכון שההגנה של וושינגטון נוראית, אבל הכתבים האמריקאים שמסקרים את הקבוצה דווקא ציינו לחיוב את אבדיה בנושא. "לדני יש את הפוטנציאל להפוך לשומר אחד על אחד לגיטימי ב-NBA. מבחינה קבוצתית, הוא שומר טוב כבר עכשיו, וזה לא מעט ביחד לחבריו", צייץ כתב NBC קווינטון מאיו.
פרד כץ מ-The Athletic הוסיף בנושא: "קובי ווייט ניסה לחדור על אבדיה והוא עצר אותו לחלוטין וגרם לו לאיבוד. אבדיה לומד מהר". זאק רוזן, שעובד באתר הרשמי של הוויזארדס, החמיא גם כן לישראלי: "הגנת מעבר נהדרת של אבדיה, שחסם את טמפל. עצר מתפרצת של שיקגו".
עם כל הכבוד לאבדיה, בתקשורת בוושינגטון עסקו בעיקר במצבם הרע של הוויזארדס, ומסתבר שקיים גם לא מעט מתח בקבוצה. השחקנים ערכו אסיפה ארוכה בחדר ההלבשה, דבר שלא אופייני אחרי משחקים.
דאוויס ברטאנס, שעלה מהספסל וקלע 20 נקודות, סירב להתייחס ישירות לתוכן הדברים באותה אסיפה: "מה שנאמר בחדר ההלבשה, יישאר שם. הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה שהדרך שנצא מהמצב שבו אנחנו נמצאים הוא רק כקבוצה.
4 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
ביל. היה עצבני בסיום
(צילום: EPA)
בראדלי ביל, שהוביל את הקלעים עם 29 נקודות, סירב לדבר את התקשורת. כשווסטברוק נשאל על ידי העיתונאים למה הוא לא הולך העונה הרבה לקו, בניגוד לעונות הקודמות שלו, עקץ את העיתונאי השואל: "לעזאזל, הלוואי והייתה לי תשובה עבורך, אלוף".
על הפתיחה הרעה של קבוצתו, הוסיף ווסטברוק: "זאת תקופה קשה, ונצטרך לדעת איך לצאת ממנה, בעיקר אני. אני באמת שונא להפסיד, וכמנהיג אתה לא יכול להוביל רק שהדברים הם בסדר. אתה צריך להוביל כשהדברים לא עובדים כמו שתכננת".
4 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
ברוקס. חייב לשמור על אופטימיות
(צילום: AP)
המאמן סקוט ברוקס ניסה להוריד את מפלס הלחץ: "אנחנו נהיה בסדר. נכון שכרגע זה לא מרגיש טוב, אף אחד לא שמח, אני לא שמח, אבל כן חיובי בנוגע לשחקנים. הם כן התאמצו הלילה, אבל יש לנו עוד עבודה. יש הבדל בין לשחק חזק לבין לשחק טוב יותר".