לפני ארבעה ימים המגזין היוקרתי "ספורט אילוסטרייטד" ניבא במוק דראפט שדני אבדיה ייבחר במקום הרביעי על-ידי שיקגו בולס, שם נטען כי ארתורס קרנישובאס, סגן הנשיא לענייני כדורסל החדש, מחפש שחקנים אירופים.
"יכולת המסירה של אבדיה יכולה לתת לבולס מימד של חוסר אנוכיות שהיא מאוד זקוקה לו והיא תתרום מאוד לתנועה בהתקפה", נכתב. באתר הרשמי של ה-NBA הסכימו עם התחזית ובכתבה שפורסמה לפנות בוקר (ראשון) מיקמו את הישראלי רביעי, מאחורי אנתוני אדוארדס בבחירה הראשונה (מינסוטה), ג'יימס ווייזמן (גולדן סטייט) ולאמלו בול (שארלוט).
2 צפייה בגלריה
ייבחר רביעי? דני אבדיה
ייבחר רביעי? דני אבדיה
ייבחר רביעי? דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
בכתבה השוו את הפורוורד להידו טורקוגלו וגורדון הייוורד וציינו את היכולת שלו לנהל את המשחק בגובה 2.06 מטר. "הוא מרגיש בטוח עם הכדור בידיים ואין לו בעיה לדחוף אותו במשחק מעבר או בפיק אנד רול. הוא פוינט-פורוורד אמיתי. כמו כן, הוא שומר חכם שיודע להתגבר על החסרונות שלו בהגנה", נכתב.
באופן לא מפתיע, הקליעה שלו היא סימן השאלה הגדול לגביו: "הוא פגע במכבי תל אביב רק ב-33.6 אחוז משלוש ו-52 אחוז מקו העונשין. אם יצליח להשתפר בתחום הזה, הוא יכול להפוך לשחקן הטוב ביותר במחזור שלו".
2 צפייה בגלריה
גורדון הייוורד בפעולה
גורדון הייוורד בפעולה
זכה להשוואות לגורדון הייוורד
(צילום: AP)
אגב, במוק דראפט שנערך לפני חודש אבדיה הגיע למקום השני. "הוא מביא לשולחן יצירתיות ויכולת התקפית, ובצד ההגנתי שומר על השחקן הטוב ביותר של היריבה", נכתב אז על הפורוורד.
הדראפט האמיתי ייערך בעוד חודש בדיוק (18 בנובמבר) ויהיה וירטואלי כמובן. אבדיה, שכאמור צפוי להיבחר בטופ 10, יהפוך בסיומו רשמית לשחקן NBA.