לברון ג'יימס קרוב מאוד לאליפות רביעית בקריירה. הסופרסטאר סיפק לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) עוד ערב ענק עם 28 נקודות, 12 ריבאונדים ושמונה אסיסטים והוליך את הלייקרס ל-96:102 על מיאמי, וליתרון 1:3 בסדרה.
זה היה משחק גמר שגרתי, שזה אומר הכי לא 2020. הגנות חזקות, תוצאה נמוכה ולא מעט לחץ ואיבודי כדור. לברון ואנתוני דייויס (22 נקודות ותשעה ריבאונדים) ידעו לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר, כשדייויס סיפק עצירות פעם אחר פעם, שהפכו לנקודות קלות בצד השני.הסנטר הנפלא סיפק לא פחות מחמש חסימות, אחת מהן קריטית ברבע האחרון, והראה (שוב) למה לברון כל כך התעקש להביא אותו.
9 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
רק עוד אחד. לברון ג'יימס
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס מול ג'מי באטלר
אנתוני דייויס מול ג'מי באטלר
אנתוני דייויס מול ג'מי באטלר
(צילום: AP)
ההיט הגיעו אחרי הניצחון המפתיע במשחק השלישי בסדרה, זאת למרות שחסרו את באם אדבאיו וגוראן דראגיץ'. הפעם הם קיבלו את אדבאיו חזרה לסגל, והוא החזיר עם יכולת טובה בשני צידי המגרש בדקות ששיחק, וסיים עם 15 נקודות ושבעה ריבאונדים, אבל קשה מאוד להתמודד מול שני הכוכבים של אל-איי.
לרבע האחרון הלייקרס הגיעה ביתרון, ועם מאזן כמעט דמיוני העונה של 0:55 כשהיא מוליכה אחרי שלושה רבעים. הסטטיסטיקה עבדה למרות שמיאמי הצליחה לחזור פעם אחר פעם, וכשהצמד של פרנק ווגל לא קלע, הוא קיבל סיוע מהחברים שלו. קנטאביוס קולדוול-פופ (15 נקודות ושלשה חשובה), דני גרין (10), קייל קוזמה ומרקיף מוריס (9 כל אחד) היו שם כשאל-איי הייתה זקוקה להם, ואריק ספולסטרה יצטרך נס כדי להפוך את הסדרה שלו.
צריך לזכור שלברון מעולם לא איבד בפלייאוף יתרון 1:3, מעבר לכך רק פעם אחת בהיסטוריה קבוצה חזרה מפיגור 3:1 בסדרת גמר - וזו הייתה כמובן קליבלנד של ג'יימס עצמו ב-2016 - כך שהסיכויים של באטלר ושות' לסיים עם אליפות נראים קטנים עד בלתי אפשריים. אבל העונה הבנו שהכל יכול לקרות.

מהלך המשחק

הלייקרס פתחה קצת מבולבל עם כמה איבודים, אבל לברון ג'יימס שהנקודות הראשונות שלו במשחק הגיעו אחרי שש דקות, ידע לשתף את החברים שלו וחילק ארבעה אסיסטים, בעיקר לקנטאביוס קולדוול-פופ, שקלע שמונה נקודות מהירות. באטלר המשיך מאותו מקום בו סיים את המשחק הקודם, ועם כמה מהלכים יפים, כולל פלואטר אלגנטי, העלה את המאזן שלו לשבע נקודות (21:18). שתי פעולות הגנתיות טובות ושני אסיסטים של דייויס (לשלשה של קוזמה וליי-אפ של קארוסו) העלו את הלייקרס ליתרון שבע (20:27), אבל באטלר סגר את הרבע עם סל (5 מ-5 מהשדה) על הבאזר, והוריד את הקבוצה שלו להפסקה בפיגור 27:22.
9 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס מטביע, הירו יכול רק לצפות בחוסר אונים
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
דאנקן רובינסון מול אנתוני דייויס
דאנקן רובינסון מול אנתוני דייויס
הגנה טובה מהרגע הראשון. דאנקן רובינסון נעצר אצל אנתוני דייויס
(צילום: רויטרס)
הרבע השני נפתח בטירוף עבור מיאמי, עם ריצת 2:11 נהדרת, שהסתיימה בשלשה של איגודאלה (29:33) ושלחה את פרנק ווגל לבקש פסק זמן. לברון החל להיכנס לעניינים ועלה לשמונה נקודות, אבל אדבאיו הראה כמה הוא היה חסר בצד השני ושמר על היתרון של מיאמי (34:39). זריקה רעה לשלוש של אוליניק בתוספת לאסיסט ושלשה של מוריס בצד השני קבעו 39:39 וספולסטרה נאלץ לבקש פסק זמן משלו. שתי דקות אדירות של ראג'ון רונדו, שכללו ריבאונד התקפה, חטיפה ושלושה אסיסטים, החזירו את היתרון ללייקרס (46:44). שלשה של קארוסו העלתה לפלוס ארבע, אבל הירו עם ריבאונד התקפה צימק וסגר את המחצית ב-47:49 לאל-איי.
מיאמי פתחה את המחצית השנייה טוב יותר עם חמש נקודות מהירות, אבל הלייקרס החזירו עם ריצת 2:10, שכללה חמש נקודות של לברון ושלשה מרקיף מוריס. ספולסטרה נאלץ לבקש פסק זמן (54:59). הכדורים של אל-איי מחוץ לקשת המשיכו לצלול פנימה, ושלשות של קוזמה ודייויס העלו את היתרון שלה לשבע נקודות, הכי הרבה במשחק הזה (64:71). ההיט קלעו שש נקודות רצופות, אבל במאבק על כדור חוזר, אדבאיו ביצע עבירה רביעית מטופשת, שלח את דייויס לשתי זריקות עונשין והרבע הסתיים ב-70:75 לטובת הלייקרס.
9 צפייה בגלריה
באם אדבאיו מנסה לעצור את לברון ג'יימס
באם אדבאיו מנסה לעצור את לברון ג'יימס
כמה שהוא היה חסר למיאמי. באם אדבאיו מנסה לעצור את לברון ג'יימס
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
מרקיף מוריס חוגג
מרקיף מוריס חוגג
מרקיף מוריס חוגג אחרי השלשה שלו
(צילום: AFP)
שוב מיאמי החלה את הרבע בצורה טובה יותר ונצמדה ללייקרס, אבל מוריס סחט עבירה לשלושה זריקות, דייויס הוסיף בלוק ולברון סיים בפייד-אוויי יפה כדי להשאיר את הפער על שש נקודות (75:81). דקות של חדרה באל-איי כשדייויס נשכב על הפרקט ונאנק מכאבים, אבל חזר בריא מפסק הזמן עם נקודות גדולות. רובינסון השיב בצד השני עם שלשה בלתי אפשרית ובאטלר השווה ל-83:83. אז מה? לברון החזיר עם חמש נקודות משלו והשאיר את הקבוצה שלו ביתרון (83:88). ג'יימס וחבריו לא הצליחו לפגוע מבחוץ ברבע האחרון עד שקולדוול-פופ קלע מהפינה והעלה -88:93 מבטיח, לא לפני שג'ימי באטלר החטיא שלשה פנויה זהה לחלוטין בצד השני.
רונדו קלע נקודות ראשונות, דייויס הוסיף חסימה חמישית וקינח בשלשה שהעלתה ל-91:100 ומעשית סגרה את הסיפור. בסיום, 96:102 ללייקרס שעולים ליתרון 1:3 בסדרה ונראים בדרך הבטוחה לאליפות.
9 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מול ג'יי קראודר
לברון ג'יימס מול ג'יי קראודר
זה הסתיים בסל ועבירה אם למישהו היה ספק. קראודר מנסה לעצור את לברון
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס בטירוף אחרי השלשה שסגרה סיפור
(צילום: AFP)
פורסם לראשונה: 03:57, 07.10.20