"ג'ימי באטלר היה מצוין ברגעי ההכרעה, בם אדבאיו שיחק בצורה שאופיינית לו וגוראן דראגיץ' עשה כמה מהלכים גדולים, אבל טיילר הירו היה נהדר בצורה מגוחכת. הטבעת נראתה כמו אוקיינוס עבורו". על הציטוט הזה חתום מאמן בוסטון, בראד סטיבנס, שקבוצתו הפסידה לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) למיאמי - 112:109 ונפלה לפיגור 3:1 בגמר המזרח.
סטיבנס לא סתם החמיא להירו, הרוקי של ההיט היה ב'זון' מטורף וסיים את ההתמודדות עם 37 נקודות באחוזים נהדרים - 14 מ-21 מהשדה, 5 מ-10 לשלוש.
3 צפייה בגלריה
טיילר הירו
טיילר הירו
הירו. הופעה יוצאת מן הכלל
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
גוראן דראג'יץ, טיילר הירו
גוראן דראג'יץ, טיילר הירו
החברים חוגגים עם הירו
(צילום: AP)
מי שנמצא ב'בועה' באורלנדו לא יכול שלא לשים לב למחברת הספירלה האדומה איתה מסתובב הירו ביום-יום. הוא מספר שהוא רושם בה כל הזמן הערות לדברים שקופצים לו בראש. בין השאר הוא כותב מה עובד לו יותר טוב במשחק ומה לא, איפה הוא יכול להשתפר ואיך הוא מרגיש אחרי משחקים. "זה עוזר לי להתמקד ולהיות מפוקס", סיפר הגארד הנהדר של מיאמי.
בניצחון על הסלטיקס קבע הירו כמה וכמה ציוני דרך היסטורייים: 37 הנקודות שקלע הן הכי הרבה לרוקי של מיאמי במשחק פלייאוף. השיא הקודם היה שייך לאגדה של הקבוצה מפלורידה, דוויין ווייד, שקלע 27 בפלייאוף 2004. לא סתם ווייד צייץ בסיום: "השיא הזה היה נהדר כל עוד החזקתי בו". על היכולת של הרוקי, צייץ: "אל תחשוף בפניהם את הכל, הירו".
הציוץ של ווייד: "זה היה שיא נהדר כל עוד הוא נשאר"
ווייד: "אל תראה להם הכל"
בנוסף, הירו מדורג במקום השני בכל הזמנים לנקודות עבור שחקן בגיל 20 ומטה במשחק בפלייאוף. במקום הראשון ניצב מג'יק ג'ונסון, שלהט עם 42 נקודות במשחק מספר 6 בגמר ה-NBA ב-1980.
"יש לו אופי תחרותי וביטחון. הוא חסר פחד, שזה משהו מאוד חריג. הוא צנוע מאוד, עובד קשה ומקשיב למאמן. הוא גם מקשיב לשחקנים המנוסים שלנו", אמר על הירו מאמנו, אריק ספולסטרה. ומה הירו עצמו אומר: "אני מרגיש נהדר, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו. יותר מכל אני רוצה להגיע לגמר הפלייאוף עבור ג'ימי באטלר. הוא מעולם לא היה בגמר. הוא האח הגדול שלי בקבוצה".
דרך אגב, ההיסטוריה עומדת לצדה של מיאמי, שזו הפעם ה-12 בתולדותיה בה היא מוליכה 1:3 בסדרת פלייאוף. בכל 11 הסדרות הקודמות היא ניצחה.

טייטום: "היכולת שלי בחצי הראשון בלתי מתקבלת"

בבוסטון מבינים שהם מרחק משחק אחד מהדחה מגמר המזרח, למרות שבעיני רבים הם היו הפייבוריטים בסדרה. ג'ייסון טייטום, שהוביל את הקלעים עם 28 נקודות, התייחס לחצי הראשון הנוראי שלו בו לא קלע ועמד על 0 מ-6 מהשדה.
"לא קלעתי בחצי הראשון וזה פשוט לא מתקבל על הדעת. אני יודע שאני צריך לשחק טוב יותר. זה מה שאני מנסה לעשות", אמר טייטום. ברבע השלישי הוא כבר התעורר, קלע 16 נקודות מתוך ה-32 של קבוצתו, אבל במאני טיים זה פשוט לא הפסיק.
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
טייטום. לקבוצתו יהיו תשובות במשחק הבא?
(צילום: AP)
קמבה ווקר, שסיים עם 20 נקודות, סיכם: "בסופו של דבר אנחנו צריכים למצוא את הדרך שלנו. אנחנו יכולים לעשות את זה. זה קשור לכבוד שלנו, לרצון שלנו לעשות את זה. אנחנו חייבים לבוא למשחק הבא ולהראות את זה".