יותר ויותר שחקני NBA בעבר ובהווה לוקחים חלק כזה או אחר במחאה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, אחרי שהשוטר דרק צ'אובין דרך על צווארו במשך דקות ארוכות.
מייקל ג'ורדן, מי שנחשב לכדורסלן הטוב בהיסטוריה, פרסם הודעה בנושא ולא חסך במילים: "אני עצוב, כואב באמת וכעוס. אני רואה ומרגיש את הכאב, הזעם והתסכול של כולם. סבלנו מספיק".

2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
"אין לי את התשובות". ג'ורדן
(צילום: AP)

"אין לי את התשובות, אבל עלינו להקשיב זה לזה, לגלות חמלה ואמפתיה ולעולם לא להפנות עורף לאכזריות חסרת טעם. עלינו להמשיך בביטויים שלווים כנגד אי צדק ולדרוש דין וחשבון. הקול המאוחד שלנו צריך להפעיל לחץ על מנהיגינו, אחרת עלינו להשתמש בהצבעה שלנו כדי ליצור שינוי שיטתי. כל אחד מאיתנו צריך להיות חלק מהפתרון, ועלינו לעבוד יחד כדי להבטיח צדק לכולם".

ההודעה ששחרר מייקל ג'ורדן לתקשורת

קארים עבדול ג'אבר, מגדולי שחקני ה-NBA בכל הזמנים, לא נשאר אדיש גם כן: "ייתכן שהדאגה המרכזית של המפגינים היא לא שמירה על מרחק אחד מהשני בשל הקורונה ורבים מהם כנראה לא חששו אפילו להבעיר באש תחנת משטרה. אבל יש דבר אחד שכן חוששים ממנו וזה ששוטרים או 'כאילו' שוטרים רוצחים את אחיהם רק בגלל היותם שחורים".

2 צפייה בגלריה
דוק ריברס עצבני
דוק ריברס עצבני
"איפשרנו ליותר מדי טרגדיות להתרחש". ריברס
(צילום: AP)

דוק ריברס, מאמן לוס אנג'לס קליפרס, פרסם הודעה ארוכה בנושא: "אבי היה שוטר במשך שלושים שנה במשטרת שיקגו, אם הוא עדיין היה בחיים, הוא היה נדהם מההתנהגות הגזענית חסרת המעצורים וחסרת הרגשות ששוטרים מפגינים במדינה שלנו".
"להיות שחור בארה"ב זה קשה. לא מצליח לספור את כמות הפעמים שעצרו אותי בצד בגלל צבע העור שלי. איפשרנו ליותר מדי טרגדיות להתרחש, זה לא מאבק של האפרו-אמריקאים, זה מאבק של האנושות".
לברון ג'יימס התייחס גם הוא פעם נוספת לאירוע. הסופרסטאר של הלייקרס צייץ: "למה ארה"ב לא אוהבת אותנו!?".


עוד אחד שהצטרף למחאה הוא כוכב בוסטון סלטיקס, ג'יילן בראון, שנהג 15 שעות ברכבו לאטלנטה וערך הפגנה שקטה ולא אלימה. בראון, שנולד במרייטה, עיירה שנמצאת מרחק של 20 דקות נסיעה מאטלנטה, אמר: "זו הייתה מחאה שקטה. זה שאני סלבריטי, שחקן כדורסל, לא אומר שאני מנוע מלהיות חלק מהדיון. קודם כל אני אדם שחור, ואני חבר בקהילה הזאת. היה לי חשוב לדבר על חוסר הצדק שאנחנו חווים. זה לא בסדר".
בראון במהלך ההפגנה
עוד אמר בראון: "אני בן 23 ואין לי את כל התשובות, אבל מרגיש כמו שכל השאר מרגישים, אין בכלל ספק. הקול שלנו צריך להישמע". במהלך המחאה הסתובב בראון עם מגפון ושלט עליו היה כתוב "אני לא יכול לנשום" בעקבות מותו של פלויד.
לא רק בראון היה בהפגנה, גם מלקולם ברוגדון מאינדיאנה פייסרס וחברו למכללה וכרגע שחקן ליגת הפיתוח, ג'סטין אנדרסון. "יש לי אחים, יש לי אחיות, יש לי חברים והם כולם איתי. הם חווים את ההתנהגות הזאת, עוצרים אותם ברחוב מדי יום בלי סיבה", אמר ברוגדון.
View this post on Instagram

@malcolmbrogdon @jusanderson1

A post shared by Jaylen Brown (@fchwpo) on

ברודגון מדבר במהלך ההפגנה
למרות שהמחאה לא הייתה אלימה, שלושה אנשים נעצרו במהלכה. בראון שהיה נסער מכך, כתב בטוויטר: "המעצר שלהם היה טעות, תשלחו לי את השמות שלהם אם אתם מכירים אותם".
פורסם לראשונה: 09:41, 31.05.20