וושינגטון ספגה כבר 30 הפסדים העונה, אבל זה הלילה (בין חמישי לשישי) היה מביך במיוחד - 120:91 מוחץ בדטרויט לפיסטונס, אחת משתי הקבוצות החלשות ביותר ב-NBA.
הוויזארדס, שפיגרו בפער דו-ספרתי לאורך רוב ההתמודדות, סבלו מאחוזים חלשים מכל הטווחים, במיוחד מהשלוש ומהעונשין. השחקנים של סקוט ברוקס קלעו ב-26.1 אחוז בלבד מחוץ לקשת ובעיקר שברה שיא מועדון שלילי - 31.6 אחוז מהקו (6 מ-19!). ההישג המפוקפק הקודם (32 אחוז) היה שייך עוד למועדון בגלגולו הקודם כשיקגו פאקרס בינואר 1962.
3 צפייה בגלריה
בונגה ואבדיה צופים בפלאמלי מטביע
בונגה ואבדיה צופים בפלאמלי מטביע
פלאמלי חוגג, אבדיה ובונגה רק משקיפים
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
רק כך האצ'ימורה הצליח לעצור את פלאמלי
רק כך האצ'ימורה הצליח לעצור את פלאמלי
רק כך האצ'ימורה הצליח לעצור את פלאמלי
(צילום: AP)
"בחיים שלי לא הייתי חלק ממשחק שבו לקבוצה יש אותו אחוז קליעה מהעונשין ומהשלוש", אמר בסיום ברוקס. "אנחנו חייבים להתעורר ולהתחיל לקלוע מהקו".
הוויזארדס נאלצו להסתדר משחק שלישי ברציפות ללא בראדלי ביל, מלך הסלים של הליגה (31.3 נקודות בממוצע) ועיקר המעמסה נפלה על כתפיו של ראסל ווסטברוק. הגארד סיפק את הטריפל-דאבל ה-18 שלו העונה - 16 נקודות, 12 אסיסטים ו-11 ריבאונדים, אבל גם איבד תשעה כדורים.
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
"אני חייב לשחק טוב". ווסטברוק
(צילום: רויטרס)
"עשיתי עבודה מחורבנת בהובלת הכדור וההפסד הזה הוא עליי", אמר ווסטברוק. "אני חייב לשחק טוב יותר ולא משנה מי משחק לצידי ומי חסר. אני צריך להוביל אותנו בצורה טובה יותר בשני צידי המגרש".
"ראסל הוביל אותנו בצד ההתקפי, וזו הפעם הראשונה שהוא נראה עייף", הסביר ברוקס. "הרבה מכוח האש שלנו פשוט היה על הספסל באזרחי". לאחר מכן הוסיף: "אני לא רוצה להישמע שאני ממציא תירוצים, אבל יש לנו שחקנים פצועים בחוץ ואנחנו צריכים לדעת להתעלות. ישנם שחקנים שמקבלים את הדקות האלה וצריכים להוכיח את עצמם".
ג'וש ג'קסון קלע שיא עונתי של 31 נקודות ולא פחות משישה שחקנים נוספים של הפיסטונס סיימו בספרות כפולות. "נתנו לשחקנים רעבים שלהם לקלוע כל הערב כמו באימון קליעות", סיכם ברוקס. "ג'וש ג'קסון הוא שחקן כישרוני שמנסה להוכיח שהוא ראוי לשחק בליגה הזאת, ואפשרנו לו לעשות את זה".