4 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה. היה מצוין
(צילום: AP)
אחרי חמישה משחקים בלי בראדלי ביל וארבעה הפסדים רצופים, וושינגטון קיבלה הלילה (בין שלישי לרביעי) בחזרה את מלך הסלים של הליגה וניצחה באורלנדו 116:131 במשחק השני במסע של שישה משחקי חוץ, שעובר עכשיו למערב.
גולת הכותרת לאוהדים הישראלים: דני אבדיה שמר על מקומו בחמישייה, וסיפק את אחד ממשחקיו הטובים בליגה: 16 נקודות ב-30 דקות (6 מ-10 מהשדה, 4 מ-7 משלוש), 5 ריבאונדים, 2 אסיסטים והגנה מצוינת.
4 צפייה בגלריה
ביל זורק
ביל זורק
ביל זורק
(צילום: רויטרס)
ביל, שהחלים מחבלה באגן, לא היה היחיד שחזר: הוויזארדס קיבלו שוב את רוי האצ'ימורה אחרי שני משחקים בהם לא שותף בגלל פציעה בכתף, ואפילו רובין לופז, שהיה בספק בגלל מתיחה בשריר הארבע-ראשי, שיחק כרגיל. זה היה שינוי משמעותי בעומק של הקבוצה, שחסרה כעת רק את הסנטר דניאל גאפורד שסובל מנקע בקרסול. הקרב על הדקות יהפוך קשה יותר עכשיו, אבל אבדיה הראה שהקרדיט מגיע לו.
האופציות בהתקפה עזרו לקבוצה להימנע מדרמה מול אחת היריבות החלשות בליגה, שכזכור, ויתרה לאחרונה בסיום חלון הטריידים על שלושת כוכביה - ניקולה ווצ'ביץ', ארון גורדון ואוון פורנייה - כדי להתחיל בבנייה מחדש.
אבדיה פתח בחמישייה לצד ביל, האצ'ימורה, ראסל ווסטברוק ואלכס לן. ביל, שהיה צריך להרגיש את הכדור, פתח בג'אמפ מהיר שהראה שהוא עדיין חד, אבל ההתקפות של שתי הקבוצות היו מעט תקועות עד שהתחילו החילופים. דאוויס ברטאנס, שנכנס במקום אבדיה אחרי שש דקות, צלף שלוש שלשות, בעוד בצד השני קול אנתוני וטרנס רוס עלו נפלא מהספסל ויצרו משחק נדנדה - 33:34 לוושינגטון בסיום הרבע הראשון.
4 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
ווסטברוק. טריפל דאבל מספר 20 העונה
(צילום: רויטרס)
ברבע השני הוויזארדס התחילו לברוח למרות שהאצ'ימורה היה לא מדויק (החברים חיפשו אותו בכל הזדמנות כדי להחזיר אותו לעניינים), וסל ועבירה של ווסטברוק הקפיצו ל-35:45. אבדיה חזר לפרקט שש דקות וחצי להפסקה, לקראת סיום ריצה של אורלנדו שסגרה את הפער ל-49:48. ברוקס לקח פסק זמן, והוויזארדס חזרו ממנו עם שלשה של הישראלי, הנקודות הראשונות שלו במשחק. עד לסיום הרבע האורחת השתלטה שוב על העניינים בזכות היד הלוהטת של ברטאנס, ועל הבאזר אבדיה צלף שלשה מהפינה כדי לקבוע 60:73 בהפסקה. במחצית הוא עמד על 6 נקודות ב-2 מ-4 מהשדה וריבאונד אחד ב-12 דקות, בעוד ביל וברטאנס השיגו 16 כל אחד. וושינגטון גם נהנתה בשני הרבעים הראשונים מנתון נדיר עבורה - 11 מ-15 משלוש, 71.4 אחוזים.
האצ'ימורה התחמם עם ארבע נקודות רצופות בתחילת המחצית השנייה, כולל אסיסט יפה של אבדיה, שהמשיך במומנטום עם שלשה נוספת. ההגנה החזקה של הישראלי השאירה אותו על הפרקט גם כשברוקס החל בחילופים, ושלוש שלשות רצופות של ביל (פעמיים) וברטאנס הקפיצו את וושינגטון ל-75:96. בפעם השנייה במשחק, העלייה של אנתוני ורוס שידרגה את אורלנדו, ועד לבאזר היא חתכה ל-100:90.
מו במבה התחיל את הרבע האחרון בסדרת קליעות (10 נקודות רצופות), ופתאום רק 100:105 לוושינגטון, 9:33 לסיום - מה שסימן חזרה של אבדיה למשחק. בינתיים ווסטברוק השלים עוד טריפל-דאבל (מספר 20 העונה), אבדיה ביצע עבירה של שלוש זריקות על רוס (שקלע רק 2), והשטף של אורלנדו נעצר מעט, הרבה בזכות לופז שהיה יעיל כהרגלו בצבע. אורלנדו נכנעה, ועוד כדור מחוץ לקשת של אבדיה העלה ל-108:124. בקבוצה הרגישו שהוא חם, והוא קיבל כדורים לעוד ג'אמפ וחדירה גדולה לסל שהסתיימה בנקודות קשות ובטירוף של הרוקי. בסיום 116:131 לוושינגטון.
4 צפייה בגלריה
רובין לופז
רובין לופז
לופז (מימין). הפתיע מהספסל
(צילום: AP)
מעבר ל-16 הנקודות, אבדיה הוביל את וושינגטון במדד הפלוס/מינוס עם פלוס 19. ביל נראה טוב עם 26 נקודות, ווסטברוק טייל עם 23, 16 אסיסטים ו-14 ריבאונדים, והספסל היה חזק עם 22 של ברטאנס (6 מ-11 לשלוש) ו-19 של לופז ב-9 מ-11 מהשדה. השלשות? 19 מ-36, 52.8 אחוזים. ועוד נתון מעניין: 36 אסיסטים לקבוצה שבדרך כלל לא משחקת קבוצתי. בקיצור, כל מה שברוקס רצה לראות מתחילת העונה ולא קיבל. הספסל של אורלנדו התעלה על החמישייה עם 72 נקודות, מהם 24 של רוס ו-19 של במבה.