שתי הקבוצות עם המאזן הטוב בליגה בעונה הסדירה, מילווקי ולוס אנג'לס לייקרס, סיימו הלילה (בין שבת לראשון) את העבודה, סגרו 1:4 בסדרות הסיבוב הראשון שלהן בפלייאוף ויכולות להתכונן למשוכה הבאה, אולי בדרך למפגש עתידי בגמר.

ל.א לייקרס - פורטלנד 122:131 (1:4 בסדרה)

ללא דמיאן לילארד הפצוע, הבלייזרס שנלחמו בשיניים וכפו משחק צמוד עד אמצע הרבע האחרון, לא יכלו לעוד הופעת ענק של לברון ג'יימס ואנתוני דייויס (79 נקודות ביחד!). כרמלו אנתוני קלע 18 נקודות עד ההפסקה, שהסתיימה בשוויון 68:68, וריצת 0:8 בתחילת הרבע השלישי קבעה שוב 100:100 צמוד. ללייקרס לא היה קל, אבל הם היו תמיד צעד אחד לפני היריבה.
8 צפייה בגלריה
דייויד ולברון חוגגים
דייויד ולברון חוגגים
ערב ענק. לברון ודייויס
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
אין עוד מלבדו. לברון
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
אנתוני מאבד כדור לגרין
אנתוני מאבד כדור לגרין
אנתוני מאבד כדור לגרין
(צילום: AP)
הבלייזרס לא הצליחו להוליך ברבע האחרון וכמובן התקשו מול לברון ודייויס. שלשה של קנטביוס קלדוול-פול ועשר נקודות רצופות של דייויס סידרו ריצת 2:12 ויתרון 112:123 ללייקרס, פחות מארבע דקות לבאזר, משם פורטלנד כבר לא הצליחה לחזור.
דייויס סיים עם 43 נקודות (14 מ-18 מהשדה), 9 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ולברון סיפק טריפל-דאבל נוסף לאוסף: 36 נקודות (14 מ-19 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. עוד שני שחקנים בלבד קלעו בספרות-כפולות אצל אל.איי: קולדוול-פופ (14) ודווייט הווארד (11). דרך אגב, לברון מעולם לא הפסיד בקריירה סדרה בסיבוב הראשון של הפלייאוף - מאזנו 0:14!
8 צפייה בגלריה
נורקיץ' בדרך לשתי נקודות קלות
נורקיץ' בדרך לשתי נקודות קלות
נורקיץ' בדרך לשתי נקודות קלות. זה לא הספיק
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
היה בלתי ניתן לעצירה. דייויס בפעולה
(צילום: AP)
סי.ג'יי מקולום רשם 36 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים מהעבר השני. אנתוני (27) ויוסוף נורקיץ' (16 נקודות ו-10 ריבאונדים) היו טובים גם כן אצל המפסידה, שאורזת את המזוודות.

מילווקי - אורלנדו 104:118 (1:4)

הבאקס רוצים לזכות באליפות ראשונה מאז 1971 ושנייה בסך הכל – ואין ספק שיש להם את הכלים כדי להשלים את המשימה הזו, אבל הדרך לשם ממש לא תהיה פשוטה. המג'יק היו עסוקים ברדיפות כל המשחק, וגם כשהם חזרו, תמיד היה מישהו במילווקי שיעשה את ההבדל על הפרקט ויעצור את המומנטום של היריבה.
8 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
אי אפשר לעצור אותו. אנדטוקומבו
(צילום: EPA)
יאניס אנדטוקומבו היה נהדר כהרגלו וסיפק 28 נקודות ו-17 ריבאונדים בקצת פחות מ-30 דקות על הפרקט. קריס מידלטון עזר לו עם 21 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.
בפתיחת הרבע האחרון מייק בודנהולצר נתן ליאניס דקות מנוחה על הספסל – ובלעדיו מילווקי נראתה חסרת אונים בהתקפה ולא מספיק טובה בהגנה, מה שעזר לאורלנדו לצמק את הפער, שעמד בשיאו על 22 נקודות, לשלוש בלבד.
בודנהולצר נאלץ לקחת פסק זמן, ממנו השחקנים שלו חזרו בטירוף, רצו 0:8 תוך דקה וחצי ומעשית סגרו סיפור. המג'יק יתנחמו בהופעת פלייאוף מכובדת, כשהפעם הובילו אותם ניקולה ווצ'ביץ' (22 נקודות ו-15 ריבאונדים) ואוון פורנייה (18 נקודות). בסיבוב הבא זה הולך להיות קשה הרבה יותר, כשמיאמי של ג'ימי באטלר צפויה לעשות חיים קשים מאוד ליאניס וחבריו.
8 צפייה בגלריה
 קריס מידלטון מול אבאן פורנייה
 קריס מידלטון מול אבאן פורנייה
מספרים מרשימים בשלוש קטגוריות. מידלטון
(צילום: AFP)

יוסטון - אוקלהומה 80:114 (2:3)

ראסל ווסטברוק חזר למגרשים - ופגש לראשונה בפלייאוף את קבוצתו הקודמת - אבל זה היה הערב הגדול של אקס אחר. ג'יימס הארדן להט עם 31 נקודות והוליך את הרוקטס לניצחון קליל.
למעשה, הת'אנדר הוליכו רק במהלך הרבע השני וירדו להפסקה בפיגור 48:45, אבל מאותו רגע יוסטון לחצה על הדוושה. כמובן שעזרה לה גם העובדה שדניס שרודר, שקלע ברבע השני 18 נקודות לזכות אוקלהומה (ו-19 בכל המשחק) הורחק במהלך הרבע השלישי. הוא פגע בפי.ג'יי טאקר במפשעה, שחקן יוסטון לא נשאר חייב, נצמד לו לראש בניסיון לנגוח בו ונשלח למקלחות גם כן. זו לא הפעם הראשונה ששרודר תופס לשחקן אחר במפשעה, לפני כמה שנים עשה את אותו הדבר גם לדמרכוס קאזנס, כשזה שיחק בסקרמנטו.
8 צפייה בגלריה
טאקר לא סתם עצבני על שרודר
טאקר לא סתם עצבני על שרודר
טאקר לא סתם עצבני על שרודר
(צילום: AP)
אותו מהלך של שרודר מול קאזנס וגם מול טאקר
ההרחקות עשו טוב ליוסטון, שניצחה במחצית השנייה 35:66. מלבד הארדן, גם רוברט קובינגטון הצטיין עם 22 נקודות, 20 מתוכן בחצי השני. אריק גורדון הוסיף 20 ו-ווסטברוק רשם 7 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ב-23 דקות.
פורסם לראשונה: 01:12, 30.08.20