כמה נזק ביטול עונת היורוליג גרמה לקבוצות? מסתבר שלא מעט. על פי דיווח בספרד, ההחלטה על ביטול העונה הסבה ל-18 הקבוצות נזק כספי כולל של 30 מיליון אירו.
בפרסום נטען כי שלוש הקבוצות שניזוקו כספית הכי הרבה מעצירת עונת 2019/20 הן מכבי ת"א, ז'לגיריס קובנה ובאסקוניה, שחלק ניכר מתקציבן מושתת על מכירת כרטיסים ומנויים. אלה שניזוקו פחות, על פי הדיווח, הן אלה גם שהיו מעוניינות שהעונה תסתיים כמו צסק"א מוסקבה, חימקי מוסקבה, פנרבחצ'ה ו-ולנסיה.

1 צפייה בגלריה
ארון ג'קסון בפעולה
ארון ג'קסון בפעולה
מכבי ת"א מול ז'לגיריס. ספגו את הנזק הגדול ביותר?
(צילום: ראובן שוורץ)

כזכור, ביום שני האחרון מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, הציע לראשי הקבוצות לסיים את עונת 2019/20 בעקבות משבר הקורונה במסגרת הישיבה הגורלית. המנכ"ל אמר לנוכחים בישיבת הווידאו כי חזרה עלולה לסכן את בריאות השחקנים, ולאור הנסיבות האפשרות הטובה ביותר היא לבטל את הליגה. לאחר מכן נערכה הצבעה מהירה והקבוצות החליטו על ביטול העונה.
יש לציין שמפעל היורוליג מעולם לא הופסק ב-19 שנות קיומו, אך לוח הזמנים המקוצר שעלול לגרום לפציעות של שחקנים שלא התאמנו כבר יותר מחודשיים והיושרה הספורטיבית, מאחר שהקבוצות לא יכולות להעמיד את אותם הסגלים שעמדו לרשותן לפני פרוץ המשבר - הכריעו. בעקבות ההחלטה לא תוכרז אלופה ביורוליג וגם לא ביורוקאפ.