ראסל ווסטברוק הוא כרגע הבעיה של יוסטון וגם הכוכב יודע זאת. "נכון לעכשיו, אני רק מתרוצץ במגרש. צריך לראות שוב את המשחק, אני חייב להיות יותר אפקטיבי", אמר בסיום ההפסד 117:109 ללוס אנג'לס לייקרס שהשוו ל-1:1 את סדרת חצי גמר פלייאוף המערב.
השמירות הכפולות של הלייקרס על ג'יימס הארדן אמורות להשאיר את ווסטברוק פנוי לפעול, אבל הגארד היה נוראי עם 10 נקודות (4 מ-15 מהשדה) ויותר איבודים (7) מאסיסטים (4). המספרים האלה משקפים היטב את הירידה ביכולת שלו ב'בועה' בכלל ובפלייאוף בפרט.
4 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
על הפנים. ראסל ווסטברוק
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק מול לברון ג'יימס
ראסל ווסטברוק מול לברון ג'יימס
ראסל ווסטברוק מול לברון ג'יימס
(צילום: MCT)
בחמשת משחקי הפלייאוף בהם שותף הוא רושם עד כה 15.6 נקודות ו-4.4 אסיסטים למשחק, נפילה דרסטית לעומת המספרים מהעונה הסדירה (27.2 ו-7). עם זאת, הנתון הבולט ביותר הוא בטור החסימות: אפס כאלה בחמישה משחקים (150 דקות) - איפה האנרגיות של אחד השחקנים האתלטים בליגה?
"הוא עדיין מנסה לחזור לעצמו. הוא יחזור וישחק עם יותר אינטנסיביות ואגרסיביות, הוא חייב. בגלל זה הוא ראסל ווסטברוק", הרגיע מאמנו מייק דאנטוני. "לא ננצח משחקים בלעדיו, אין פה שאלה בכלל, הוא יעבור את זה. הוא לוקח את זה יותר קשה מכולם, לא מודאג לגביו".
הארדן גם נחלץ להגנתו: "ראס יהיה בסדר, הוא לא צריך לקלוע כדי לתרום. הוא כל כך אתלטי ויכול גם להשפיע על המשחק דרך ההגנה, הוא יכול לנהל את המשחק. הוא עושה מגוון של דברים עבורנו, אז אנחנו לא מודאגים".
ווסטברוק, שלא נחשב קלע אמין משלוש וזה בלשון המעטה, גם רשם 1 מ-7 מחוץ לקשת (הכי הרבה זריקות שלו מהטווח מאז דצמבר). בפלייאוף הוא עומד על 3 מ-18 (16.7 אחוז), ירידה משמעותית מה-25.8 אחוז שרשם בעונה הסדירה.
4 צפייה בגלריה
הארדן מתקשה
הארדן מתקשה
ג'יימס הארדן גם מתקשה
(צילום: AP)
הוא גם התייחס לשבעת הכדורים שאיבד במהלך המשחק, כשחלק מהם הפכו לסלים קלים בצד השני. "חלק מזה היה באשמתי, גם לא קיבלתי שריקות מהשופטים", הסביר ווסטברוק. "אבל אני לא מאשים אף אחד, אלן הטעויות שלי. אחזור לעצמי במשחק הבא, רק 1:1".