לברון ג'יימס, וזה לא סוד, הוכיח לכולם ב'בועה' באורלנדו שהוא נותר השחקן הטוב בעולם, כשהוליך את לוס אנג'לס לייקרס לאליפות ראשונה מזה עשור. הערב (שבת) הוא זכה בתואר נוסף ב-2020 - ספורטאי השנה של סוכנות הידיעות AP.
אלה לא רק הממוצעים שהעמיד בסיום העונה החולפת - 25.3 נקודות, 10.2 אסיסטים ו-7.8 ריבאונדים לערב - אלא גם המעורבות החברתית שלו וקידום תנועת Black Lives Matter. וכן, מדובר בכדורסלן בן 35 שההשוואות בינו לבין מייקל ג'ורדן החלו שוב לצוף על פני השטח.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס עם טבעת האליפות
לברון ג'יימס עם טבעת האליפות
לברון ג'יימס עם טבעת האליפות. עוד תואר לאוסף
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
היה מעורב גם בפעילות חברתית ב-2020. לברון
(צילום: MCT)
"אני רוצה להמשיך לעורר אנשים בדרך שבה אני משחק כדורסל, אבל לא רק", אמר ג'יימס לאחר בחירתו. "יש עוד כל כך הרבה דברים שאני יכול לעשות כדי לעזור בטיפוח, מתן השראה לאנשים והעצמתם". לברון, שזכה בפרס של סוכנות AP כבר ב-2013, 2016 ו-2018, הוא הספורטאי עם הכי הרבה זכיות מבין הגברים - לצד שחקן הגולף טייגר וודס.
ג'יימס קיבל 78 קולות מפאנל שהורכב מ-35 עיתונאים. פטריק מהומס מקנזס סיטי צ'יפס מה-NFL סיים שני (71) ולואיס המילטון, אלוף הפורמולה 1, דורג שלישי (14).
כזכור, רק לאחרונה רשת ESPN פרסמה את הדירוג שלה ל-100 השחקנים הטובים ב-NBA ולברון, ה-MVP של סדרת גמר הפלייאוף האחרונה, חזר השנה לפסגת הדירוג.