סערה בכדורסל המכללות האמריקאי, לאחר פיטוריה הלילה (בין חמישי לשישי) של מאמנת מכללת טקסס טק, מרלן סטולינגס. כל זאת יממה לאחר שהעיתון "USA TODAY" חשף טענות של שחקניות לפיהן סטולינגס התעללה, העליבה ואפשרה הטרדות מיניות.
לא פחות מ-12 שחקניות עזבו את הקבוצה במהלך השנתיים האחרונות וחלקן סיפרו על "אווירה רעילה" ו"מסכת עינויים" שעברו בזמן התקופה בה סטולינגס, שמונתה לתפקיד ב-2018, אימנה אותן.
2 צפייה בגלריה
מרלן סטולינגס
מרלן סטולינגס
"היא הייתה מרושעת ונקמנית". סטולינגס
(צילום: AP)
בכתבה של העיתונאים ג'ורי אפשטיין ודניאל ליביט פורסם כי סטולינגס דאגה שכל שחקנית תשמור על קצב לב של 90% במהלך משחק, מה שאותן כדורלסניות הגדירו כ"מנגנון עינויים". שחקניות ענדו צגי דופק במהלך משחקים ואימונים, ומי שלא עמדה במטרה - זכתה למטר של העלבות ועלבונות אישיים.
סנטרית הקבוצה בעבר, אמה מרוודר, שאובחנה כסובלת מדיכאון, זכתה לאישור מהמכללה לגדל כלב שיעזור לה רגשית, אולם סטולינגס החרימה לה אותו. "היא משכה אותי הצידה, שבוע אחרי שקיבלתי אותו ואמרה לי שהוא יסיח את דעתי. פשוט לקחו לי אותו מהידיים וסיפרו לי שיש לו בעלים חדש", שחזרה מרוודר.
2 צפייה בגלריה
מרלן סטולינגס
מרלן סטולינגס
טענות קשות. סטולינגס
(צילום: AP)
מרוודר אף טענה כי מאמן הכושר, ראלף פטרלה, לעג לה על משקלה לעיני כל קבוצת הבנים של המכללה ואף קרא לה "מגעילה", הכל באישור סטולינגס. חמש שחקניות נוספות האשימו את פטרלה כי הטריד אותן מינית בכך שנגע בהן בחזה במהלך אימון כושר וקרא להן "יפה" ו"סקסית" בכמה מקרים.
"הרבה מאותן שחקניות מעולם לא חווו דיכאון או חרדה קיצונית לפני שהן הגיעו לטקסס טק, וכן חוו את זה עם מרלן", הסבירה מרוודר. "היא הייתה מרושעת, מניפולטיבית ונקמנית בצורה שקטה. לא היית יכול להגיד כלפי חוץ 'האדם הזה הוא רשע', אבל היא מעולם לא הגנה על הבנות".
נשיא מחלקת הספורט במכללה, קירבי הוקוט, אמר בהודעה רשמית כי "אין דבר יותר חשוב לטקסס טק ולי באופן אישי מאשר החוויה של הסטודנטים והספורטאים שלנו".