דני אבדיה הטביע לא אחת במכבי תל אביב, המהלך הכי זכור שלו הוא כמובן הדאנק המפלצתי על לואיג'י דאטומה מפנרבחצ'ה. את החלק הזה בסט היכולות שלו הוא עדיין לא הביא ל-NBA - עד המשחק הלילה (בין רביעי לחמישי) של וושינגטון מול מיאמי.
רגע לפני שהרבע הראשון הסתיים, הישראלי השתחרר מהשומר שלו וסיפק דאנק נהדר - הראשון שלו בליגה הטובה בעולם. זה גם היה הסל הראשון שלו במשחק, אותו סיים לבסוף עם 13 נקודות ו-4 ריבאונדים, בדרך ל-100:103 על ההיט בחוץ. רק נזכיר, שיא הקריירה של אבדיה עומד על 20 נקודות והושג מול מיאמי (128:124), אז אפשר להגיד שיש לו יריבה מועדפת.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה בדרך להטבעה
דני אבדיה בדרך להטבעה
דני אבדיה בדרך להטבעה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה ורוי האצ'ימורה סוגרים את ג'ימי באטלר
דני אבדיה ורוי האצ'ימורה סוגרים את ג'ימי באטלר
שיפור בהגנה. אבדיה והאצ'ימורה סוגרים את באטלר
(צילום: רויטרס)
ווסטברוק אהב את הדאנק של אבדיה
"אני מרגיש בבית במיאמי, אני אוהב את השמש, השתזפתי היום", אמר אבדיה בסיום המשחק. "האם מיאמי היא כמו תל אביב? לא, לא הייתי משווה בין שתי הערים, אבל נהנה פה". על הניצחון המרשים: "זה לא היה קל. מתחילת העונה אנחנו מנסים להתחרות ואני חושב שהיום כולם הראו שיפור ונלחמו. עשינו עוד צעד בדרך להיות קבוצה טובה יותר. שמרנו יותר טוב, היינו אגרסיביים וחילקנו את הכדור. היה כיף, זה ניצחון נהדר".
בראדלי ביל, שהוביל כרגיל את הוויזארדס עם 32 נקודות, התייחס לישראלי: "אני לא מצפה יותר מדי מדני ומרוי האצ'ימורה. הם אמורים פשוט ללמוד, כל עונת הרוקי של אבדיה צריכה להיות לימוד. נכון, אנחנו זורקים אותו למים העמוקים ורוצים שהוא יתרום, אבל הוא יעשה טעויות, כמו רוי. כיף לקבל את שניהם בחזרה. הם נענו לאתגר ההגנתי".
4 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
בראדלי ביל
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סקוטי ברוקס
סקוטי ברוקס
סקוטי ברוקס
(צילום: AP)
מאמנו של אבדיה, סקוט ברוקס, הוסיף: "לדני היה משחק טוב. אנחנו מנסים ללמד אותו איך להיות מקצוען וזה ייקח זמן, הוא צריך לצבור ניסיון. אנחנו רוצים שהוא ישחק כל לילה ואני חושב שהיום היה עוד צעד מבחינתו בכיוון הנכון. לא פשוט לפתוח בחמישייה כרוקי, הוא צריך לשמור על השחקנים המובילים. הוא רק יילך וישתפר, הוא חכם, אגרסיבי, עובד קשה ומאוד אכפת לו. אהבתי שביל מסר לו כמה פעמים. זה מעיד על כך שהוא סומך על דני שיקלע".
"המזגן": כינוי חדש לאבדיה?