בדראפט 2009 בלייק גריפין (31, 2.06 מ') היה הבחירה המובנת מאליה במקום הראשון. לאף אחד לא היה ספק שהפורוורד המעופף מאוניברסיטת אוקלהומה יוכל להפוך לכוכב על ב-NBA הודות ליכולת האתלטית, שאז הייתה חריגה בכל קנה מידה.
את עונת הרוקי שלו הוא עשה רק שנה לאחר מכן בגלל פציעה קשה, אבל במדי הקליפרס, לצד כריס פול ודיאנדרה ג'ורדן, הוא הצדיק את כל הסופרלטיבים ממנו, למרות שהקבוצה תמיד נתקלה בתקרת זכוכית.
2 צפייה בגלריה
בלייק גריפין
בלייק גריפין
מי תזכה בשירותיו? בלייק גריפין
(צילום: AP)
מאז החליטו במועדון לפרק את החבילה וכל השחקנים נשלחו בטריידים, גריפין עבר לדטרויט, הספיק להיפצע לא מעט, ואיבד את היתרון האתלטי האדיר שהיה לו. בעונה שעברה הוא שיחק רק 18 משחקים, העונה 20 בלבד והמספרים שלו יורדים ככל שהוא מתבגר.
הערב (שישי) אדריאן ווג'נרובסקי מדווח שגריפין הגיע לסיכום עם הפיסטונס על התרת חוזהו תמורת ביי-אאוט ויהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל. המשמעות היא שכל קבוצה יכולה להחתים אותו עד למועד סגירת החלון בעוד כשבועיים.
עוד נכתב בדיווח שהפורוורד נחשב לסחורה מבוקשת במיוחד ואמור לחתום בימים הקרובים אצל אחת המועמדות לאליפות. לא מעט שמות נזרקו לאוויר, ביניהן נמצאות הלייקרס והקליפרס, ברוקלין, מיאמי ופורטלנד. גם גולדן סטייט עשויה לצרף אותו לשורותיה.
2 צפייה בגלריה
פעם הוא ידע להתעופף לגבהים. גריפין במדי הקליפרס
פעם הוא ידע להתעופף לגבהים. גריפין במדי הקליפרס
פעם הוא ידע להתעופף לגבהים. גריפין במדי הקליפרס
(צילום: רויטרס)
העונה גריפין כאמור עם ממוצעים נמוכים במיוחד, הנמוכים בקריירה – 12.3 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים, אך ממוצעי הקריירה שלו עומדים על 21.4 נקודות, 8.7 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים.
הוא רשם שש הופעות באולסטאר, האחרונה ב-2019 ונבחר שלוש פעמים לחמישייה השנייה של הליגה ופעמיים נוספות לחמישייה השלישית.