6 צפייה בגלריה
באם אדבאיו ואריק ספוסטרה חוגגים את אליפות המזרח
באם אדבאיו ואריק ספוסטרה חוגגים את אליפות המזרח
באם אדבאיו ואריק ספולסטרה חוגגים את אליפות המזרח
(צילום: EPA)
בעונה שעברה מיאמי בכלל לא הצליחה לעלות לפלייאוף והפרידה מדוויין ווייד משכה את מירב תשומת הלב. בקיץ ג'ימי באטלר הגיע כדי לחבור לבאם אדבאיו, ההיט פגעו בול כשבחרו בדראפט את טיילר הירו - וככה נוצרה אחת הקבוצות הקשוחות והמאומנות בליגה, כזו שהגיעה לשיא ב"בועה" ועלתה בלילה בין ראשון לשני לגמר ה-NBA אחרי 113:125 על בוסטון ו-2:4 בסדרה.
אז לפני שנתייחס לאיש שהביא את מיאמי לגמר האחרון שלה (2014) ועומד בינה לבין אליפות שלישית, לברון ג'יימס, היה גם משחק לא רע בכלל. בסדרה מול הסלטיקס הגיבורים נוטים להתחלף: פעם זה הירו שתופר 37 נקודות, בפעמים אחרות אלה גוראן דראגיץ' או באטלר - הפעם אדבאיו היה זה שסחב את ההיט על הגב בדרך לקרב ענק על הטבעת. וזה עוד אחרי שסיימו במקום החמישי בלבד במזרח.
6 צפייה בגלריה
באם אדבאיו מטביע
באם אדבאיו מטביע
אגרסיבי מדי לבוסטון. אדבאיו מטביע
(צילום: AP)

האולסטאר של מיאמי היה אדיר עם שיא קריירה של 32 נקודות, אליהן הוסיף 14 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. הוא השתלט על המשחק ברבע האחרון ובפיגור של 96:90, תשע דקות לסיום, החליט לתקוף את הסל פעם אחר פעם. לבוסטון לא היו תשובות לאגרסיביות שלו וגם לקליעה של הירו (19 נקודות). באטלר, האיש היציב בקבוצה, סייע להם עם 22 נקודות ו-8 אסיסטים. בצד השני, ג'יילן בראון (26 נקודות) וטייטום (24) הובילו את הסלטיקס המאוכזבים.
אדבאיו, שחסם כזכור ניסיון הטבעה של טייטום בסיום משחק מספר 1, נתן את הטון גם הפעם ופיצה על יכולת בינונית במשחק מספר 5. "איכזבתי את חבריי לקבוצה במשחק הקודם, הראיתי מי אני באמת. אמרו עליי שאני לא קולע ברבע האחרון? קיבלתם את התשובה", אמר אדבאיו בסיום. "זה דבר מדהים לנצח בגמר האזורי, אבל בסוף היום יש לנו עוד ארבעה משחקים. עדיין יש לנו עבודה לעשות".
אריק ספולסטרה, שרושם גמר חמישי כמאמן מיאמי ורוצה לזכות בפעם השלישית, החמיא לפורוורד שלו: "באם הוא אחד המתחרים הגדולים בליגה והוא יהיה אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה. למרות שהוא רק בן 23, הוא נכנס בטבעיות לתפקיד המנהיג והיכולת שלו בהתקפה רק משתפרת. הוא רוצה את האחריות על הכתפיים שלו ולא מפחד מכך. הוא בחור טוב ואנשים אוהבים להיות סביבו, אכפת לו מחבריו לקבוצה ומניצחונות - הוא הלב והנשמה של הקבוצה. אדבאיו הולך להיות הסיבה שנזכה באליפות".
6 צפייה בגלריה
אריק ספולסטרה
אריק ספולסטרה
ירשום גמר חמישי בקריירה. ספולסטרה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
באם אדבאיו מנחם את ג'ייסון טייטום
באם אדבאיו מנחם את ג'ייסון טייטום
באם אדבאיו מנחם את ג'ייסון טייטום
(צילום: AP)
מאמן בוסטון בראד סטיבנס הוסיף: "אדבאיו פשוט החליט שהוא חודר לסל ברבע האחרון, וגרם לנו לבעיות כי לא יכולנו לעזוב את הקלעים סביבו. ההיט כל כך פיזיים וקשוחים, בעיקר הוא. אפילו כשהוא לא קלע, הנוכחות שלו כל כך מורגשת. הפסדנו לקבוצה הכי טובה במזרח, מגיע לה לייצג את האזור בגמר".
לצד המחמאות, למיאמי אין יותר מדי זמן לחגוג וכבר בין רביעי לחמישי (4:00) היא תפגוש את הלייקרס למשחק מספר 1 בגמר. אגב, גם אל.איי לא השתתפה בפלייאוף בעונה שעברה - זו הפעם הראשונה בהיסטוריה ששתי קבוצות נפגשות בגמר שנה לאחר שלא העפילו לפוסט סיזן.
אגב, אחרי המשחק מג'יק ג'ונסון צייץ לווייד ושאל את מי הוא יעודד, את קבוצתו לשעבר או את חברו הטוב לברון ג'יימס? ווייד ענה לו עם אימוג'י צוחק וכתב כי זה מצב של ווין-ווין, אבל גם הוסיף כי הוא נשאר נאמן למועדון בו כיכב ברוב הקריירה שלו.
הציוץ של מג'יק והתשובה של ווייד
ג'ימי באטלר, שפגש את לברון ג'יימס לא מעט פעמים בפלייאוף, יודע את מי צריך לעצור: "זה מאוד פשוט וזה ככה כבר הרבה זמן. אם אתה רוצה לנצח, צריך לעבור את הקבוצה של לברון. אמנם אי אפשר להתרכז רק בו כי יש שחקנים טובים סביבו, אבל המבחן האמיתי הוא לעצור אותו".
6 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
האיש שצריך לעצור. לברון ג'יימס
(צילום: AP)
אף אחד לא יודה בזה במיאמי, אבל יש כאלה שגם ירצו לנקום בלברון על כך שעזב אותה ב-2014. האיש החזק במועדון, פאט ריילי, ממש לא אהב את ה"נטישה" לקליבלנד לאחר ארבע שנים בלבד, מה שפירק את השושלת עם ווייד וכריס בוש. אז זו הייתה קבוצת כוכבים בלבד, היום ההיט נמצאים בצד השני של הסקאלה - חבורה שעובדת קשה ביחד ובכל משחק מישהו אחר מתעלה.