וירטוס בולוניה היא אלופת איטליה החדשה. המועדון המיתולוגי שחזר לגדולתו אחרי לא מעט שנים בהן הסתבך וירד לליגות הנמוכות בארץ המגף - רשם זכייה ראשונה בתואר היוקרתי אחרי 20 שנה. וירטוס ניצחה הערב (שישי) את מילאנו 62:73 במשחק הרביעי בסדרת גמר הפלייאוף ו-0:4 על מי שסיימה שלישית בפיינל פור היורוליג רק לאחרונה.
מילאנו שיחקה טוב יותר בחצי הראשון ואף ירדה להפסקה ביתרון קטן - 41:43. אבל למחצית השנייה וירטוס עלתה בטירוף הגנתי, ספגה 19 נקודות בלבד (8 ברבע השלישי ו-11 ברביעי), הפכה את התוצאה וניצחה בצדק.
3 צפייה בגלריה
שחקני וירטוס חוגגים
שחקני וירטוס חוגגים
שחקני וירטוס חוגגים
(צילום: EPA)
מרקו בלינלי הוותיק, שחזר במיוחד מה-NBA לווירטוס, הוביל את הקלעים עם 15 נקודות, קייל ווימס הוסיף 14 ומילוש תיאודוסיץ' 10. שאבון שילדס סיים עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים למפסידה. קווין פאנטר קלע 11, קייל היינה ולואיג'י דאטומה 10.
למרות הזכייה באליפות, בולוניה לא תשחק בעונה הבאה ביורוליג. לווירטוס הייתה הזדמנות להעפיל למפעל הבכיר ביבשת, אך היא הפסידה בחצי גמר היורוקאפ, ולא תשחק יחד עם הקבוצות הגדולות באירופה בעונה הבאה.
מילאנו מבחינתה מסיימת עונה בטעם חמוץ. היא אמנם זכתה בגביע האיטלקי ובסופר-קאפ, והעפילה לפיינל פור היורוליג (סיימה שלישית), אך לא כאלופה.