זה היה חתיכת לילה של מספרים משוגעים ב-NBA. נתחיל מג'ייסון טייטום שרשם שיא קריירה של 53 נקודות בניצחון 136:145 של בוסטון על מינסוטה לאחר הארכה. טייטום בן ה-23, הפך לצעיר ביותר בתולדות הסלטיקס שקולע לפחות 50 נקודות במשחק אחד, ודחק את לארי בירד שעשה זאת בגיל 26 למקום השני.
"לקלוע 50 נקודות זה דבר גדול, במיוחד בגיל שלי", אמר טייטום בסיום. "זה יהיה ערב שאזכור לכל החיים, ובנוסף גם השגנו ניצחון גדול". אחרי מחצית ראשונה יחסית "רגועה" עם 18 נקודות, טייטום התפוצץ בחצי השני ובהארכה עם 35.
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
טייטום
(צילום: רויטרס)
רק ארבעה שחקנים בסלטיקס קלעו בספרות כפולות: ג'יילן בראון, מרקוס סמארט, קמבה ווקר וטייטם, והם היו אחראיים ל-120 מתוך 145 הנקודות שקלעה קבוצתם.
המשחק הזה מאפיין את כל העונה הלא יציבה של בוסטון. מינסוטה פתחה נהדר והוליכה כבר ב-14 הפרש בסיום הרבע הראשון, אבל הסלטיקס הצליחו להתאושש במחצית השנייה. "אם להגיד את האמת, לא רציתי שנפגר ב-30 הפרש במחצית. זה לא הלך לכיוון הנכון, ורק רציתי שנשמור על מרחק סביר מהם, להישאר במשחק", הודה בסיום סטיבנס.
שימו לב להבדל הגדול באחוזים לשלוש: בשני הרבעים הראשונים בוסטון קלעה 5 מ-15 בלבד מחוץ לקשת, ובהמשך הוסיפה עוד 14 קליעות מ-27 ניסיונות. "כשחזרנו למשחק ברבע השלישי כולם הבינו שזה הערב של טייטום", הוסיף סטיבנס. "שאר השחקנים עשו עבודה טובה בלמצוא אותו. הוא היה סופר מיוחד הערב. אל תתבלבלו מההתנהגות הרגועה שלו, הוא תחרותי".

"פשוט החלטנו שזאיון יהיה הרכז שלנו"

משלבים מוקדמים של העונה סטן ואן גנדי החליט שזאיון וויליאמסון יהיה סוג של מנהל משחק שני עבור ניו אורלינס לצדו של לונזו בול. זה קרה בעיקר כשהוא היה לוקח ריבאונד ועולה עם הכדור להתקפה. אבל לפנות בוקר ב-94:101 המרשים על פילדלפיה, בול לא שיחק וזאיון הפך ממש למנהל ההצגה.
"פשוט החלטנו שהוא יהיה הרכז שלנו לכל הערב", אמר ואן גנדי. "הכדור היה כל הזמן בידיים שלו, וזה נתן לו אפשרות ליצור מהלכים עבור עצמו ועבור אחרים". וויליאמסון הוביל את הכדור ב-35 התקפות, הכי הרבה שלו העונה. השיא הקודם שלו עמד על 25 התקפות. רק ברבע הרביעי הוא העלה את הכדור להתקפה 12 פעמים.
3 צפייה בגלריה
זאיון וויליאמסון
זאיון וויליאמסון
זאיון. אול-אראונד
(צילום: EPA)
השינוי בעמדה סייע לו להעמיד משחק רב-גוני, ויש שיגידו גם הטוב ביותר בקריירה, עם 37 נקודות (שתיים פחות משיאו האישי), 15 ריבאונדים (שיא קריירה) ו-8 אסיסטים (השווה את השיא שלו). כמו כן, זאיון בן ה-20 הפך לצעיר בהיסטוריה שמגיע למספרים כאלה.
"הוא שיחק את המשחק בצורה שצריכים לשחק אותו. הוא היה פשוט אדיר", הוסיף ואן גנדי. וויליאמסון הוסיף: "זה פשוט הרגיש טבעי עבורי. אני משחק כדורסל מגיל 4 ועדיין לומד דברים, אבל אספקטים מסוימים מרגישים לי טבעי".
כוכב הפליקנס הודה בסיום לשני אנשים שאחראיים להתקדמות שלו בחודשיים האחרונים: אביו החורג לי אנדרסון, סוג של מנטור עבורו, ועוזרת המאמן של ואן גנדי, שחקנית העבר האגדית, תרזה ווית'רספון, שעובדת איתו באימונים על הזריקה.

שלישי אחרי קובי ותומפסון

טריי יאנג קלע 42 נקודות - הוביל את אטלנטה ל-108:120 על שיקגו - והרס לזאק לאבין את משחקו הטוב בקריירה. הכוכב של שיקגו סיים עם שיא אישי של 50 נקודות, 39 מהן הגיעו כבר בחצי הראשון - הכי הרבה לשחקן בליגה בחמש השנים האחרונות ושלישי מבחינת כמות הנקודות בהיסטוריה במחצית אחת אחרי ה-42 של קובי בראיינט ב-2003 וה-40 של קליי תומפסון ב-2016.
כמו כן, לאבין הוא הראשון בבולס מאז מייקל ג'ורדן לפני 24 שנים שקולע 30 נקודות או יותר במחצית הראשונה. "פשוט נכנסתי לקצב", אמר לאבין. "השלשות שלי נכנסו, ואז יצאו אליי ויכולתי לקלוע מחצי מרחק או בחדירה. בשלב מסוים ברבע השני ניסיתי להגיע לזריקות מקו העונשין כי הייתי ממש עייף. רציתי קצת מנוחה".
3 צפייה בגלריה
זאק לאבין
זאק לאבין
לאבין. הצגה משוגעת
(צילום: רויטרס)