לאחר קרוב לשנתיים מאז שפוטר ממכבי ת"א, יאניס ספרופולוס "יתארח" הערב (חמישי, 21:05) בבלגרד, העיר של הקבוצה אותה הוא מאמן, הכוכב האדום, ויפגוש את האקסית מכבי ת"א. היווני חתם במועדון הסרבי לאחר שנה וחצי שהיה ללא קבוצה, מבחירה. יש לו לא מעט זיכרונות יפים מהתקופה ביד אליהו, כולל ריצה בלתי נשכחת בעונת 2019/20, אז מכבי ת"א הייתה אחת הקבוצות המלהיבות ביורוליג, עד שהעונה הופסקה בשל התפרצות הקורונה.
ספרופולוס הגיע למכבי ת"א בנובמבר 2018 כמחליפו של נבן ספאחיה. אחרי שנים רבות בהן הייתה תחלופה משמעותית בעמדת המאמן, הצהובים נתנו פעם אחר פעם גיבוי למאמן היווני שנשאר על הקווים כשלוש וחצי שנים. במשך כל התקופה הזאת ספרופולוס היה נחשב לאחד המאמנים המוערכים והאהובים ע"י ההנהלה והאוהדים, כשבתקופתו המועדון זכה בשלוש אליפויות רצופות ופעם אחת בגביע המדינה.
2 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד יאניס ספרופולוס
מאמן הכוכב האדום בלגרד יאניס ספרופולוס
חזר ליורוליג לאחר שנה וחצי שישב בחוץ. יאניס ספרופולוס
(EPA/ANDREJ CUKIC)
על אף זאת, בפברואר 2022 החליטו הצהובים לפטר את ספרופולוס, למרות שבהנהלה ניסו להימנע מכך מספר פעמים תוך כדי העונה. הצהובים כבר ספרו שני הפסדים בדרבי מול הפועל ת"א ודורגו במקום ה-12 בטבלת היורוליג, והקש ששבר את גב הגמל היה הפסד הנוסף להפועל ת"א - האדומים ניצחו בארבעה דרבים באותה עונה - וההדחה בחצי גמר גביע המדינה.
אחרי פיטוריו ממכבי ת"א, לקח היווני פסק זמן מהקווים, כשתוך כדי שמו עלה מספר פעמים כמועמד למספר קבוצות יורוליג אך הדבר לא הבשיל לחתימה. לפני כחודשיים, ספרופולוס חזר ליורוליג כשמונה למאמן של הכוכב האדום בלגרד במקומו של דושקו איבנוביץ' שפוטר לאחר פתיחת עונה מאכזבת ניצחון בודד בארבעה משחקים.
אחרי חודשיים בתפקיד, המצב של הכוכב האדום עדיין לא מזהיר, כשהקבוצה מדורגת במקום 15 עם מאזן של חמישה ניצחונות לעומת עשרה הפסדים. מאז שנכנס לתפקיד ספרופולוס הספיק לרשום ניצחונות על באיירן מינכן, פנרבחצ'ה, אנאדולו אפס ואלבה ברלין. בליגה האדריאטית המצב כבר יותר טוב, כשהכוכב האדום מדורגת במקום הראשון בטבלה עם מאזן של 11 ניצחונות לעומת הפסד בודד.
2 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד יאניס ספרופולוס פוגש את יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
מאמן הכוכב האדום בלגרד יאניס ספרופולוס פוגש את יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
היחסים נותרו חמים. ספרופולוס פוגש את שמעון מזרחי
(Dragan Tesic and Djordje Kostic)
רק לפני מספר ימים ספרופולוס עלה לכותרות לאחר שבסיום המשחק אמר בריאיון שאחד משחקניו הבולטים, שבאז נאפייר, לא שיחק כי הוא מנהל מו"מ עם קבוצה אחרת והשחקן ביקש שלא להתלבש. השחקן לא ממש אהב את האמירה והגיב בסטורי באינסטגרם "תגיד את האמת מול המצלמה", אבל האמת לא איחרה להגיע. ספרופולוס הודיע באופן רשמי "שבאז נאפייר לא ישחק מול מכבי ת"א, הוא עבר למילאנו".
אתמול הגיע ספרופולוס לאולם שטארק קצת לפני אימון קבוצתו וביקר את הצהובים, שערכו שם את האימון המסכם לקראת ההתמודדות. היווני התחבק עם אנשי הקבוצה, שאל לשלומם וניכר כי עדיין שוררים יחסים חמים בין הצדדים. כשהמשחק יתחיל, הסניטמנטים ייעלמו, ולראשונה מזה הרבה זמן ההתלהות והטירוף שמזוהים עם ספרופולוס יופנו נגד מכבי ת"א.