בארבע העונות הקודמות מינסוטה הייתה מנמושות ה-NBA. הזאבים הציגו כדורסל רע מאוד, למרות שהחזיקו בסגל שמות גדולים כמו ג'ימי באטלר, דרק רוז, אנדרו וויגינס, דיאנג'לו ראסל וקארל-אנתוני טאונס. דברים פשוט לא התחברו לקבוצה, אבל נראה שבתחילת העונה הנוכחית כל תהליך הבנייה הארוך מתחיל לקצור את הפירות.
הניצחון הלילה (בין רביעי לחמישי) בחוץ על האלופה מילווקי 108:113, למרות חסרונם של כמה שחקני מפתח אצל הבאקס, הוא חתיכת הצהרה. הוא הצטרף לניצחונות על יוסטון וניו אורלינס מפתיחת הליגה, וסה"כ מאזן 1:3.
4 צפייה בגלריה
טאונס ואדוארס בטירוף
טאונס ואדוארס בטירוף
טאונס ואדוארס בטירוף
(צילום: AP)
נכון שמדובר רק בתחילת הדרך ובארבעה משחקים, אבל כבר עכשיו ניתן לראות שינויים ברורים בסגנון המשחק, ובעיקר ביכולת בהגנה. אבל עוד לפני שנגיע להגנה, צריך להתייחס לשלישיית הכוכבים של הקבוצה.
אנתוני טאונס נבחר במקום ה-1 בדראפט 2015, אדם סילבר קרא באותו הדראפט בשמו של דיאנג'לו ראסל כבחירה השנייה של לוס אנג'לס לייקרס, ובדראפט 2020 היה זה אנתוני אדוארס שעלה ראשון לבמה. שלושה שחקנים שנחשבו לפוטנציאליים אדירים, שני הראשונים ברשימה לא הצליחו להוביל קבוצות להצלחה, אבל כשהם יחד דברים מתחילים להיראות אחרת.
4 צפייה בגלריה
קארל אנתוני טאונס זועם
קארל אנתוני טאונס זועם
טאונס. ההתחלה שלו במינסוטה לא הייתה פשוטה
(צילום: AP)
אז למה זה לא קרה כבר בעונה הקודמת כששלושתם כבר שיחקו במינסוטה? בעיקר מכיוון שהכוכב הגדול מביניהם, טאונס, חווה טרגדיה אחר טרגדיה כאשר שישה בני משפחה שלו (כולל אמו) מתו מקורונה. בנוסף, טאונס עצמו נדבק בקורונה, השיל 25 ק"ג ממשקל גופו וגם חווה פציעות. היה ברור שבלעדיו יהיה קשה למינסוטה לעשות משהו.
אבל בעונה הנוכחית הכל נראה אחרת. שימו לב למספרים של טאונס עד כה: 28 נקודות (חמישי בליגה) לעומת 24.8 בעונה הקודמת, 55.6 אחוזים מהשדה לעומת 48.6, 3.3 שלשות לעומת 2.4, ובאחוזים הרבה יותר טובים (52 אל מול 38.7 ב-2020/21), ואפשר להמשיך הלאה והלאה. בנוסף, טאונס חוסם 2.5 פעמים (שלישי ב-NBA).
4 צפייה בגלריה
טקס לזכר אמו של קארל אנתוני טאונס, שמתה מקורונה
טקס לזכר אמו של קארל אנתוני טאונס, שמתה מקורונה
הטקס לזכר אמו של טאונס
(צילום: רויטרס)
המשחק הלילה מול מילווקי הוא הדוגמה הטובה ביותר ליכולת של השלישייה, שקלעה 79 מתוך 113 הנקודות של מינסוטה (ראסל 29, טאונס ואדוארס 25 כ"א). "שיחקנו מול אלופת ה-NBA. אני יודע שיש להם כמה פצועים ובעיות נוספות, אבל הם שיחקו חזק. הוצאנו טוב לפועל את תוכנית המשחק שלנו", החמיא בסיום מאמן הטימברוולבס, כריס פינץ', לשחקניו. הפעם הקודמת בה מינסוטה ניצחה במילווקי הייתה לפני שש עונות (2013/14), והיא סחבה על גבה שישה הפסדים רצופים לבאקס (בית וחוץ).
שם המשחק במינסוטה העונה הוא קודם כל הגנה. היריבות מוסרות על חשבונה 19.3 אסיסטים (הכי מעט בליגה), היא גורמת ל-20.8 איבודים (ראשונה יחד עם הקליפרס), חוסמת 7.8 פעמים במשחק (מקום שני), חוטפת 11.5 כדורים (שלישית), יריבותיה קולעות עליה ב-28.6 אחוזים בלבד מחוץ לקשת (חמישית) והיא סופגת 102.5 נקודות (שישית). הבדל משמעותי לעומת 117.7 נקודות שספגה בעונה הקודמת, שדירגו אותה במקום ה-29 ב-NBA!
4 צפייה בגלריה
ראסל שומר על מידלטון
ראסל שומר על מידלטון
ראסל ומקדיינלדס שומרים על מידלטון הלילה
(צילום: רויטרס)
כדי להראות המשכיות, מינסוטה תצטרך לנצח גם את היריבות הבאות שלה, ובואו נגיד שלוח הזמנים שלה רחוק מלהיות קל: בשישה מתוך שמונת המשחקים הבאים שלה היא פוגשות את הקבוצות החזקות בליגה על הנייר. זה יתחיל כבר בלילה שבית שבת לראשון (3:00) בבית מול דנבר וה-MVP ניקולה יוקיץ', ולאחר מכן יתמודדו שחקניו של פינץ' שלוש פעמים נגד ל.א קליפרס (לא ברצף), וישחקו גם נגד הלייקרס וגולדן סטייט.