פחות מחודש לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-39, לברון ג'יימס קיבל הלילה (בין שבת לראשון) מתנת יום הולדת מוקדמת: זכייה עם לוס אנג'לס לייקרס בטורניר אמצע העונה ב-NBA, לאחר ניצחון 109:123 בגמר בלאס וגאס על אינדיאנה. 'המלך' "הסתפק" ב-24 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אבל הוכתר בסיום ל-MVP של הטורניר, אותו אל.איי סיימה עם מאזן מושלם (0:6).
"שיאים עוד יישברו, אבל אנחנו הזוכים הראשונים וזה יישאר לנצח", חייך לברון בסיום בראיון הטלוויזיוני שהעניק על הפרקט. "עשינו היסטוריה. אף אחד לא ייקח את זה מאיתנו וזה נהדר לעשות את זה עם מועדון היסטורי וסגל של שחקנים כיפיים, מאוחדים וכל כך תחרותיים". בהמשך הודה כי "תואר ה-MVP הוא לא העיקר, זה קשור לחיבור בינינו בקבוצה".
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
והוא עוד באמת בן 39. לברון וחבר נוסף
(צילום: AP Photo/Ian Maule)
זה לא הגיל, זה התרגיל: תשאלו את לברון ג'יימס
החגיגות בחדר ההלבשה של הלייקרס
ועדיין, מי שאחראי יותר מכולם על הניצחון היה ללא ספק אנתוני דייויס. השורה הסטטיסטית שלו הייתה פשוט מפלצתית: 41 נקודות, 20 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 חסימות. זה היה משחקו השלישי של דייויס בקריירה עם לפחות 40 נקודות, 20 ריבאונדים ו-2 חסימות, אך משום שהמשחק הזה "לא נספר" בעונה הסדירה, הנתונים הללו לא מתווספים לממוצע העונתי.
"זאת הייתה הופעה דומיננטית, כמו של שאקיל אוניל", החמיא לו לברון, שצחק: "40 נקודות, 20 ריבאונדים וכמה חסימות?". גם אוסטין ריבס פרגן: "כשדייויס משחק ככה הוא אולי השחקן הכי טוב ב-NBA". גם העיתונאים בארה"ב הוקסמו מהיכולת של AD: "זאת הייתה תצוגת היחיד הכי טובה העונה ב-NBA, אין מקום לדיון".
3 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
ערב בלתי נשכח. דייויס
(צילום: AP Photo/Ian Maule)
3 צפייה בגלריה
ריבס
ריבס
עלה לשחק חולה. ריבס
(צילום: AP Photo/Ian Maule)
"זה צעד בכיוון הנכון, ברור" אמר דייוויס בסיום. "אבל הקבוצה חייבת להמשיך בכושר הזה, אם ברצונה גם לזכות באליפות". דייויס התייחס גם לשיתוף הפעולה עם לברון: "אנחנו עושים את זה כבר כמה שנים ויודעים הכל אחד על השני. מן הסתם במאני-טיים נלך לפיק-אנד-רול, שקשה מאוד לעצור. עכשיו צריך לזכות בתואר גם בחודש יוני".
הצלע השלישית בניצחון הגדול היה ריבס, שעלה למשחק חולה וסיפק 28 נקודות ב-28 דקות מהספסל. במסיבת העיתונאים, התלוצץ לברון ג'יימס וקרא לעבר העיתונאים: "למי היה 'משחק שפעת' טוב יותר - לאוסטין ריבס או מייקל ג'ורדן?". כזכור, ג'ורדן עלה חולה והתפוצץ עם 38 נקודות ו-7 ריבאונדים בניצחון הזכור ב-1997 על יוטה, שהעניק לשיקגו יתרון 2:3 בסדרת גמר ה-NBA.
ויש גם סכום כספי ששחקני הלייקרס זכו בו עבור הניצחון: חצי מיליון דולר. עבור לברון מדובר בטיפה בים, אחוז אחד בלבד משכרו העונתי. עבור הרוקי מקסוול לואיס, למשל, מדובר בסכום שזהה כמעט לחצי ממשכורתו השנתית.
"השאלה הראשונה שהשחקנים הצעירים שאלו אותי כשיצאתי מחדר ההלבשה הייתה: 'מתי נקבל את הכסף שלנו?'. עמיתי להם: 'לא יודע'. למרות שאני כן, אבל לא הולך לספר".