שבועיים לפני שאליפות העולם בכדורסל יוצאת לדרך, כוכב נבחרת יוון ומילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו הודיע היום (שישי) כי הוא ייעדר מהאליפות בשל פציעה בברך.
"כולם יודעים על התשוקה והאהבה שלי לנבחרת, זה לעולם לא ישתנה", כתב יאניס בהודעתו. "מאז תום עונת ה-NBA דחפתי את עצמי עד הקצה כדי להיות השחקן שאני צריך להיות כדי לעזור לנבחרת להשיג את המטרות שהצבנו. עם זאת, אחרי חודשים של עבודה ומספר פגישות עם הצוות הרפואי זה ברור שאני לא מוכן להתחרות ברמה הדרושה כדי לשחק באליפות העולם".
"זו לא הייתה בחירה, אלא האפשרות היחידה שלי כדי לוודא שאחזור לרמת הכדורסל שעבדתי כל כך קשה כדי להגיע אליה בקריירה", המשיך יאניס. "אני מאוד מאוכזב אבל זו החלטה שהתקבלה בשיתוף הצוות הרפואי. אמשיך לדחוף את עצמי לקראת הפעם הבאה שיקראו לי. המטרה שלי ושל הנבחרת היא להעפיל לאולימפיאדה בקיץ הבא וזו תהיה גאווה עבורי לייצג את הנבחרת שלי בשנה הבאה".
מדובר כמובן במכה הכי קשה שיש עבור יוון, שלמעשה כמעט מוחקת לגמרי את סיכוייה להשיג מדליה שנייה בתולדותיה באליפויות העולם (הראשונה הייתה כסף ב-2006). יוון תנסה להסתדר בלעדיו בבית 3, הכולל את ארה"ב, ניו זילנד וירדן. בנוסף ליאניס, גם כוכב דנבר נאגטס הסרבי ניקולה יוקיץ' צפוי להחמיץ את הטורניר.