לוקה דונצ'יץ' שיחק הלילה (בין שלישי לרביעי) את משחק חייו. כנראה שאפילו הוא לא האמין שהוא מסוגל להגיע לגבהים כאלה ולשבור כאלה שיאים בגיל 23 בלבד: 60 נקודות, 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בניצחון הדרמטי של דאלאס מאבריקס 121:126 על ניו יורק ניקס.
מעבר למספרים המדהימים, דאלאס הייתה בכלל בדרך להפסד, כשהייתה בפיגור של תשע נקודות, 35 שניות לסיום. ב-13,884 המקרים ב-20 השנים האחרונות שבהם קבוצת NBA הייתה במצב הזה - היא לא ניצחה. 4 שניות לסיום דונצ'יץ' ניגש לקו העונשין כאשר הניקס הובילו 112:115. הסלובני קלע את הזריקה הראשונה, החטיא את השנייה, הצליח להגיע לריבאונד, לקלוע ולכפות הארכה, שם דאלאס הצליחה לנצח. "אני עייף בטירוף, אני צריך צריך בירה", אמר דונצ'יץ' בסיום.
הוא שחקן ה-NBA היחיד בהיסטוריה שהצליח להגיע לטריפל דאבל שכולל לפחות 60 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 אסיסטים. אלה מספרים שאפילו ווילט צ'מברליין לא הגיע אליהם. ג'יימס הארדן היה השחקן היחיד שעשה טריפל דאבל עם 60 נקודות ב-2018, אבל זה היה עם 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. את השיא של לוקה יהיה קשה מאוד לשבור. לא פלא שכוכבי ה-NBA הפציצו בטוויטר עם ציוצים.
3 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
היה תשוש בסיום
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
אבל גם שמח
(צילום: AP)
"לוקה פשוט עושה חיים", כתב טריי יאנג. "פשוט מטורף", הוסיף קייל קוזמה. כוכב העבר קווין גארנט הוסיף: "יהיה עוד פסל מחוץ לאולם של דאלאס". רג'י מילר כתב: "לוקה מג'יק!", וקריסיפס פורזינגיס הוסיף "זה לא נורמלי". קווין דוראנט אמר: "זה כמו משחק ב-NBA2K, הופעה של משחק מחשב".
לוקה התבדח בסיום: "חשבתי שהמהלך האחרון הוא הסל המנצח, אבל הבנתי שהשוונו ולא היה לי כוח להארכה. 60 נקודות? היו גם לי שתי חטיפות וחסימה אחת, אל תשכחו".
"לא קל לעשות משהו שאף אחד לא עשה לפניך", אמר מאמן דאלאס ג'ייסון קיד, "היו שחקנים אדירים לפניוץ כמו אלג'ין ביילור ו-ווילט צ'מברליין, אבל עכשיו הוא בליגה של עצמו. הוא הפריד את עצמו מהם".
3 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
גם קוונטין גריימס, השחקן ששמר עליו (וקלע בעצמו 33 נקודות עבור הניקס), החמיא: "ניסיתי לשמור עליו, אבל זה היה בלתי אפשרי. הוא יצירתי עם הכדור ובלעדיו, אתה צריך לדעת בכל רגע איפה הוא נמצא על המגרש. הוא אחד משלושת השחקנים הכי טובים בליגה, אני מוריד בפניו את הכובע".
"הוא שחקן מפלצתי", אמר מאמן הניקס תום תיבודו, "אי אפשר לעצור אותו עם עבירות, הוא עשה הרבה מהלכים טובים והיה מאוד אגרסיבי". דונצ'יץ' לא ירד מהמגרש, שיחק 47 דקות ונח רק 12 שניות במחצית השנייה. מי יודע, אולי בזמן הזה הוא היה קולע עוד נקודות.